38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    תמ"א 38 – הפעם זה יכול להיות ירוק!

    ישראל מצויה באזור שבו התרחשו בעבר רעידות אדמה כאשר אחת ההערכות טוענת כי כל 80 שנה בממוצע מתרחשת באזור שלנו רעידת אדמה קשה. היערכות מתאימה למקרה של רעידת אדמה, תצמצם את הפגיעה בנו וברכוש שלנו ועל כן קמה תמ"א 38.

    תמ"א 38 – הפעם זה יכול להיות ירוק!

    תמ"א 38 לא רק דואגת לביטחון הפיזי שלנו, לביטחון האישי והכלכלי אלא יכולה גם להפוך את חיינו לבריאים יותר וירוקים יותר.

    תוכן עניינים

    תמ"א 38 – מה זה בכלל?

    תמ"א 38 מהווה תמריץ גדול לבעלי דירות לחזק את הבניין המשותף בו הם גרים. התמריץ נובע מן העובדה כי העלות האדירה שכרוכה בחיזוק עמידות המבנה אינה על כתפיים של בעלי הדירות.

    הנושא בנטל העלות הזו יהיה קבלן או יזם כאשר בתמורה הוא יקבל את זכויות הבנייה של הדיירים לבנות דירות נוספות על גג הבניין. עסקה זו משתלמת לשני הצדדים:

    1. בעלי הדירות– דיירי הבניין המשותף יכולים עתה לישון בשקט שכן הבניין בו הם גרים הוא עמיד יותר מפני רעידת אדמה וזאת מבלי שנשאו בנטל הכספי לחיזוקו של הבניין.

    2. הקבלן – הקבלן נושא בעלות החיזוק של הבניין אך בתמורה מקבל זכויות בנייה.

    נוסף על חיזוק המבנה, מקבלים בעלי הדירות גם ערך כלכלי מוסף מכיוון שהקבלן מחויב גם לשפץ את הבניין וכך עולה ערך הנכס.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תמ"א 38 – לעתיד ירוק יותר!

      אז אמרנו שתמ"א 38 מגינה עלינו מפני סכנה של רעידת אדמה, גם אמרנו שהיא משבחת את הנכס שלנו ולפיכך אנחנו מרוויחים גם כסף מן התוכנית אבל יש עוד! תמ"א 38, אם נדע ליישם אותה נכון, יכולה להפוך את חיינו לחסכוניים יותר, בריאים יותר וידידותיים יותר לסביבה.

      בנייה ירוקה היא מושג רחב ידיים. בניין ירוק יכול להיות מורכב ממספר אלמנטים קטנים הגורמים למבנה להיות ידידותי לסביבה. לעומת זאת, בניין יכול להכיל רק אלמנט אחד ירוק אך בזכותו ייחשב המבנה כמבנה ירוק.

      במסגרת תמ"א 38 אנחנו מחדשים את הבניין הן מבחינת שיפוצו החיצוני והן מבחינת התשתיות שבו. מכיוון שעלות השיפוץ והשדרוג איננה על בעלי הדירות אלא על הקבלן, ניתן לממש את העקרונות הירוקים ולהפוך את הבניין שלנו לבניין ירוק.

      בנייה ירוקה – איך עושים את זה?

      בנייה ירוקה מכילה בתוכה אלמנטים רבים אך הנה מספר דוגמאות לבנייה ירוקה שנוכל ליישם במסגרת תמ"א 38:

      1. איסוף מים ממזגנים – באמצעות פעולה פשוטה של איסוף מים ממזגנים אנו יכולים להשתמש שוב במים נקיים.

      2. גינה חסכוניתבמסגרת תמ"א 38 בעלי הדירות נהנים מחידוש הגינה שלהם. חשוב מאוד כי הגינה תורכב מסוגי צמחים בעלי צריכת מים נמוכה. כמובן כי אם נפעיל מערכת השקיה חכמה נחסוך עוד יותר במים, חיסכון חשוב מאין כמוהו!

      3. מערכות חשמל – ישנן כיום מערכות חשמל המאפשרות חיסכון משמעותי בצריכת החשמל שלנו. המערכות הללו אידיאליות לשימוש בבית משותף.

      4. מחזור – הקבלן בנה לכם חדר אשפה חדש? מצוין! דאגו כי יהיה בחדר האשפה פח לניירות, פח לבקבוקי פלסטיק וכדומה. מה יותר נוח מזה?

      ובכן חברים, אין ספק כי תמ"א 38 טומנת בחובה ביטחון, עושר ואושר. באמצעות תמ"א 38 אנחנו מגנים על עצמנו – דואגים לביטחון האישי שלנו ושל הקרובים לנו.

      תמ"א 38 גם מיטיבה איתנו ומעלה את ערך הנכס שלנו – דואגת לביטחון הכלכלי שלנו. שלישית, תמ"א 38 יכולה להפוך את כולנו לירוקים יותר, חכמים יותר, חסכוניים יותר – דואגת לעתיד שלנו!

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף