38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    איך לבחור נכון עורך דין לפרויקט התחדשות עירונית

    פרויקט התחדשות עירונית, בין אם מדובר בתמ"א 38 ובין אם מדובר בפינוי בינוי, הוא הליך מורכב שלרוב נמשך זמן רב. לכן, יש חשיבות רבה לבחירת עורך דין לפרויקט. מאמר זה יסביר, בין היתר, איך לבחור נכון עורך דין לפרויקט התחדשות עירונית.

    איך לבחור נכון עורך דין לפרויקט התחדשות עירונית

    תוכן עניינים

    מה תפקידו של עורך דין לפרויקט התחדשות עירונית?

    לעורך דין לפרויקט התחדשות עירונית יש מספר תפקידים מרכזיים:

    • לסייע לדיירים בבחירת יזם מקצועי ומהימן. אמנם, אם פרויקט ההתחדשות העירונית נעשה בתל אביב – עיריית תל אביב יכולה אף היא לסייע בבחירת יזם – אך גם במקרים כאלה חשוב לפנות לעורך דין בטרם הפנייה ליזם, שכן חשוב שעורך הדין יביע את דעתו באשר ליזם שמציעה העירייה
    • לערוך משא ומתן מול היזם/הקבלן ולוודא שהפרויקט אכן משתלם לכלל הדיירים.
    • להסביר לדיירים מה המשמעות המשפטית של כל מסמך שעליו הם אמורים לחתום במסגרת הפרויקט.
    • להציג מדי פעם בפעם את התקדמות הפרויקט בפני הדיירים, לנכוח בישיבות הדיירים ולהסביר אילו נושאים משפטיים עומדים לדיון.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בחירת עורך דין לפרויקט התחדשות עירונית

      ישנם מספר קריטריונים חשובים בבחירת עורך דין לפרויקט התחדשות עירונית, למשל הצעת המחיר (אם כי לרוב התשלום לעורך הדין לא מגיע ישירות מהדיירים אלא מהיזם). ואולם, הקריטריון המרכזי ביותר הוא ניסיונו של עורך הדין.

      בעניין זה, חשוב להדגיש שניסיון רב בתחום המקרקעין בכלל, אינו מספיק. פרויקטים של התחדשות עירונית שונים מעסקאות מקרקעין אחרות, למשל – במשך ההליך המשפטי, ולכן חשוב שעורך הדין יהיה בעל ניסיון בהליכי התחדשות עירונית.

      אין להסתפק בהצהרות מפי עורך הדין עצמו. יש לבצע לגביו חיפוש אינטרנטי ואף לבקש ממנו המלצות מלקוחות שייצג בעבר. יש להדגיש, שגם אם עורך הדין הראשון שמוצע אכן נראה כעורך דין המתאים לפרויקט, אין למנותו לתפקיד מיד, אלא יש לבחון תמיד מספר מועמדים.

      תשלום שכר הטרחה של עורך דין לפרויקט התחדשות עירונית

      כאמור, בדרך כלל, שכר הטרחה לעורך הדין לא משולם על ידי הדיירים אלא על ידי היזם. גובה שכר הטרחה נקבע לפי מספר הדירות בבניין, ויכול, למשל, לנוע בין 13,000 ל-23,000 ש"ח עבור דירה.

      אך בטרם קביעת שכר הטרחה, יש לערוך מול עורך הדין הסכם ייצוג ושכר טרחה, ובו לקבוע באופן מדויק את תפקידיו של עורך הדין בפרויקט, את שלבי הפרויקט וכן את ההסדרים באשר לשכר הטרחה של עורך הדין.

      למעשה, עורך הדין פועל בשם הדיירים בהליך ולכן הדיירים צריכים להכין מסמך ייפוי כוח, המאשר שהם מייפים את כוח עורך הדין לייצג אותם בכל הקשור לפרויקט.

      יש לקבוע מראש מתי ישלם היזם לעורך הדין את שכר הטרחה, ולציין את פרטי שכר הטרחה בחוזה שבין היזם לבין הדיירים. אותו הסכם חייב לכלול גם:

      • ערבות בנקאית שמטרתה להבטיח שדמי השכירות עבור המגורים שבהם יגורו הדיירים בעת הבנייה המחודשת של ביתם, ישולמו במלואם לדיירים עד שהפרויקט יגיע לידי סיום
      • ערבות בנוסח חוק המכר (דירות) שמטרתה להבטיח שאם הבניין הישן כבר נהרס אך לאחר מכן הפרויקט לא מתקדם, הדיירים יכולים לפנות לבית המשפט ולבקש לממש את הערבות. הערבות זהה בשוויה לשווי הדירה החדשה.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף