38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    תמ"א 38 תל אביב

    למרות הצעדים המשמעותיים שעושה הממשלה על מנת להמריץ את יישום תמ"א 38, נדמה כי רק תושבי תל אביב והסביבה באמת נאותים ליישם את הפרויקט.

    מדוע תושבי הפריפריות לא מתלהבים מהפרויקט ולעומת זאת תושבי תל אביב מגלים נכונות מסוימת? כל הסיבות לכך נמצאות במאמר להלן, תמ"א 38 תל אביב.

    תוכן עניינים

    המקור לכל הצרות – השבר הסורי אפריקני

    1. תמ"א 38 על מה ולמה – תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה, היא תוכנית ששמה לה לדגש לחזק אלפי מבנים בישראל מפני רעידת אדמה בעוצמה חזקה מאוד שאמורה לפקוד את ישראל בשנים הקרובות וזאת לפי הערכת מומחים.

    התוכנית הזו אמורה להציל אלפי אנשים אשר גרים באותם מבנים ישנים אשר עלולים לקרוס אם וכאשר תתרחש אותה רעידת אדמה מדוברת.

    הסיבה העיקרית לחשש הגדול הוא האזור הגיאוגרפי שעליו שוכנת מדינת ישראל והוא אזור השבר הסורי אפריקני אשר מועד לפורענות ומעמיד בסיכון גבוה את התושבים אשר מתגוררים בסביבתו.

    למעשה תוכנית תמ"א 38 מאפשרת קבלה של זכויות בנייה לדירים בבניינים ישנים וזאת בתמורה לחיזוק הבניין. מי שיקבל את הזכויות לבעלות הוא בדרך כלל הקבלן אשר יבצע את עבודות השיפוץ ולא דיירי הבניין, דבר שגורם לכך שלמעשה דיירי הבניין לא מוציאים שקל מכיסם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      2. איפה נבנות הדירות החדשותהדירות הנוספות נבנות בדרך כלל על גג הבניין או בקומת העמודים התחתונה.

      על מנת לדרבן את הדיירים להיכנס לפרויקט ולשכור את שירותיו של קבלן, מוצעים לדיירים בנוסף לשיפוץ הבסיסי המיועד לחיזוק הבניין, גם שיפוץ לחדר המדרגות, שיפוץ לחדר הזבל, הוספת ממד והוספת מעלית.

      תמ"א 38 תל אביב – פרויקט בעייתי

      1. תל אביב בעד הפרויקט – למרות הרצון הטוב של הממשלה ליישם את התוכנית, תמ"א 38 תל אביב נתקלת בלא מעט בעיות.

      פרויקט תמ"א 38 אטרקטיבי רק במקומות בהם ישנו ביקוש גבוה לנדל"ן, ולכן רוב הבקשות להרמת פרויקט תמ"א 38 באות מאזור תל אביב, עיריית תל אביב אף הקצתה תקציב מיוחד אשר מיועד לשימוש בשירותיהם של יועצים ומומחים לאישור התוכניות השונות הנוגעות לפרויקט תמ"א 38 תל אביב.

      2. בפריפריה לא מתלהבים – בפריפריה התוכנית כמעט שלא קיימת בגלל היעדר תמריצים כלכליים משמעותיים לקיום הפרויקט. על פי הערכות רק כחצי אחוז מהמבנים בצפון ובדרום מתאימים לתוכנית תמ"א 38 מהזווית של הכדאיות הכלכלית, וזאת לעומת כשלושים אחוז מהמבנים אשר משתלמים כלכלית לשיפוץ בתל אביב.

      תיקון בחוק המקרקעין שאושר לאחורנה אמור לדרבן גם את תושבי הפריפריה ליישם את התוכנית כך שאם ייאותו ליישם את הפרויקט יקבלו פטור מלא מהיטל השבחה וזאת לעומת פטור חלקי שיקבלו תושבי תל אביב.

      תמריצים נוספים פטורים ממס רכישה והורדת האחוז הנדרש להסכמת הדיירים לחמישים ואחד אחוז וזאת לעומת העבר בו נדרש רוב מוחלט ללא התנגדות של דייר אחד.

      נתונים יבשים – תמ"א 38 תל אביב

      על פי הערכות כ800 אלף דירות במגזר היהודי מתאימות לתנאים אשר מוגדרים בפרויקט תמ"א 38. ב2007 וב2008 הוגשו לעיריית תל אביב כ68 בקשות ליישום הפרויקט. מתוכן אישרה העירייה רק 9.

      במקרה של רעידת אדמה מעל 7 בסולם ריכטר עשרות אלפי בניינים צפויים להיפגע ולקחת חייהם של מאות אלפים.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף