38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    כיצד לבחור באחריות יזם של התחדשות עירונית

    חלום הדירה המחודשת כחלק מפרויקט של התחדשות עירונית דפק על דלת ביתכם? מזל טוב. אין ספק שמדובר בהזדמנות מעולה, הן של התחדשות וצמיחה והן בפן הכלכלי שבה.

    פרויקטים של התחדשות עירונית, עושים לקרום עור וגידים עד צאתם לפועל. כדי שהפרויקט יעבור בשלום, אחד הדגשים החשובים הוא בחירה אחראית של יזם לטובתו.

    תוכן עניינים

    שתי צורות עיקריות של התחדשות עירונית

    תמ"א 38 – תוכנית זו עשוי להיות מוכרת יותר, מדובר בהתחדשות עירונית של בניינים ישנים במטרה לחזקם כך שיהיו מסוגלים לעמוד ברעידות אדמה. מדובר בסיבה חשובה במיוחד לאור המיקום הגיאוגרפי של מדינת ישראל, שנמצאת באזור רגיש ומועד לרעידות אדמה הרסניות.

    מה מוביל את התוכנית הזו להיות כדאית עבור מי שמתעסק בה? שימוש בתמ"א 38 מאפשר רווח רוחבי במיוחד. ראשית, המדינה מרוויח מכך שיש תמריץ שמוביל לשיפור התשתיות הישנות במדינה ומסייע לה בהכנה לרעש האדמה הבא, ואף מגדיל את היצע הדיור.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שנית, דיירי הבניין נהנים מדירות חדשות ללא השקעה גדולה במיוחד מהצד שלהם. כמובן שבמהלך הפרויקט יכולים להיות קשיים וסיכונים שנדון בהם בהמשך, אך הם נהנים מעליית ערך דירתם ושיפור בחייהם בסופו של פרויקט התמ"א.

      לבסוף, הקבלנים נהנים מהזכויות שמקבל לטובת בניית דירות נוספות בבניין והנכסה כספית גדולה ממכירת דירות אלה.

      פינוי בינוי – בשונה מתוכנית התמ"א 38, ב'פינוי בינוי' הבניין נהרס לגמרי. במהלך בניית הבניין החדש הדיירים יקבלו דיור חלופי, או שיבנה עבורם בניין חדש במיקום שונה ואחרי שיעברו אליו ייהרס בניינם הישן. בפרויקטים אלו, סטנדרט הבנייה גבוה ומודרני יותר.

      אלו הסיכונים שטמונים בפרויקט של התחדשות עירונית

      התחדשות עירונית יכולה להישמע "מפוצצת". במידה והגיעה אליכם אפשרות להיות חלק מפרויקט כזה על דירה בבעלותכם, חשוב מאוד לדעת מהם הסיכונים שיכולים לקרות במהלכו, כיצד מתמודדים איתם.

      חוסר הסכמה בין דיירי הבניין, הוא קושי משמעותי עוד בשלב המקדים של הפרויקט. בכדי להוציא לפועל תוכנית התחדשות כלשהי, צריך הסכמה של 66% מדיירי הבניין. בעיות בחוסר אמון וסכסוכי שכנים מובילות לתופעת הדייר הסרבן, ויכולות להקשות על מימוש התוכנית.

      קושי מהותי נוסף הוא, חוסר הסכמה בין בעלי הדירות על התרומה אותה הם דורשים עבור ביצוע הפרויקט בבניין בו יש להם דירה בבעלותם. בנוסף לכך, חוץ מקשיים פנימיים של הדיירים יכולים להתגלות קשיים פרוצדורליים שיעכבו את תחילתו של הפרויקט.

      במידה ודירה בבניין ניתנה בירושה ולא יצא צו ירושה, או דירה שנמכרה לצד שלישי והם עדיין אינם רשומים בטאבו. בנוסף, עשויות להיות דירות מעוקלות שעד שלא מוסדר החוב אין אפשרות למכור את הזכויות עליה ליזם.

      4 מאפיינים שיעידו כי בחרתם ביזם הנכון לפרויקט ההתחדשות העירונית

      ניסיון – נקודה זו עשויה להראות ברורה מאליו, אך זה לא פשוט כלל. בחירת קבלן מנוסה היא קריטית במיוחד. לא כל קבלן עם שנות ותק רבות, הוא ותיק בתחום ההתחדשות העירונית, אלה הם פרויקטים עם אופי שונה. לכן חשוב לבחור יזם ששולט בפרויקטים מסוג התחדשות עירונית.

      תוכנית עסקית – חשוב לבדוק את התנהלותו הכלכלית של היזם בפרויקטים קודמים, שיוכיחו כי יש ביכולתו את המשאבים הנדרשים לטובת הפרויקט עד השלמתו.

      חזון – חפשו יזם שמבין את אופיו של המקום בו אתם חיים. חשוב שהיזם יבין את ההזדמנויות והאתגרים שיכולים לעמוד בפניו שאינן בהכרח קשורות למקצועיות שלו כיזם.

      חדשני – מצאו יזם שנותן לכם תחושה של חדשות. יזם בעל אופי חדשי יכול למצוא פתרונות יצירתיים לטובת הדיירים ובכך להפוך את הפרויקט לשווה עבורכם אפילו יותר.

      חשיבות הליווי המשפטי במהלך בחירת היזם והפרויקט

      לאור העובדה שפרויקטים של התחדשות עירונית מעורבים גורמים רבים, אחד הדברים הקריטיים שעליהם להסכים הוא הליווי המשפטי. ליווי צמוד ואיכותי ייתן לכם ראש שקט לכל אורכו של התהליך, ויוביל למיצוי זכויותיכם כדיירים או בעלי דירה.

      ליווי ויעוץ משפטי בשלב המקדים, מסייע מול מנהלות ההתחדשות העירונית, מסייע באיתור יועצים מקצועיים ומנוסים בהוצאת התהליך לפועל ומדייק את הצורה האפשרית של הפרויקט אותו ניתן לבצע בנכס שלכם.

      בשלב החוזי, ראוי שתבחרו בייעוץ משפטי שמבין בתחום ההתחדשות העירונית, כמו שבחרתם יזם שמבין בהתחדשות עירונית. צוות מקצועי הכרחי לטובת שלילת פרצות בחוזה שעשויות להיות הרסניות במידה והפרויקט כשל, הוא נגמר אבל עם כשלים רבים.

      לאור האמור, המפתח לדירה החדשה, נעוץ במידה רבה ביזם שיבחר. לכן חשוב לבחור בצורה אחראית, שקולה ומבוססת ידע, אותו ניתן להשיג באמצעות הליווי המשפטי. זכרו, הצלחת היזם שווה להצלחה שלכם.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף