38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    למי פונים כשרוצים להתגרש?

    החלטת שאת רוצה להתגרש אך אינך יודעת למי פונים כשרוצים להתגרש? הבנת שאתה רוצה לסיים את הנישואין אבל אתה לא יודע איך פותחים הליך גירושין? לפניכם מאמר משפטי מקצועי שיסקור את הצעדים שעליכם לנקוט כשאתם מבקשים לסיים את חיי הנישואין שלכם.

    תוכן עניינים

    איך פותחים הליך גירושין?

    בהתאם לחוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, מי שמבקש לפתוח הליך גירושין, חייב להגיש תחילה בקשה ליישוב סכסוך לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני.

    עם הגשת הבקשה מתחילה תקופה של עיכוב הליכים, במהלכה בני הזוג מנועים מלהגיש תביעות לערכאות השיפוטיות, פרט למקרים חריגים.

    עם סיום הליך יישוב הסכסוך, ניתנת לצד שהגיש את הבקשה ליישוב סכסוך תקופה של 15 ימים בה הוא רשאי להגיש תביעותיו לערכאה השיפוטית בה יבחר, בעוד הצד השני מנוע מלהגיש תביעותיו עד תום התקופה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך פותחים הליך גירושין ברבנות?

      הליך גירושין בבית הדין הרבני נפתח לאחר תום תקופת יישוב הסכסוך, בהגשת תביעה לגט וכתובה וכריכת הסוגיות בהן מעוניין התובע לדון בבית הדין הרבני.

      הסוגיות אותן חייב התובע לכרוך על מנת לדון בהן עם תביעת הגירושין הן: חלוקת הרכוש בין הצדדים, מזונות אישה, והחזר הוצאות על מזונות קטינים.

      על מנת שניתן יהא לכרוך את התביעות, על תביעת הגירושין להיות כנה, מתוך רצון להתגרש, על כריכת הבקשה להיות כנה, מתוך רצון אמיתי לדון בתביעה בבית הדין הרבני, ועל הכריכה להעשות כדין, באופן מפורש וברור בתביעת הגירושין.

      חשוב לציין שאין צורך לכרוך לתביעת הגט את ענייני המשמורת, שכן נקבע כי משמורת כרוכה בעצם תביעת הגירושין. עוד חשוב לדעת כי נקבע שלא ניתן לכרוך מזונות קטינים לתביעה בבית הדין הרבני, והדיון בכך יתנהל בבית הדין הרבני רק בהסכמת הצדדים.

      איך פותחים הליך גירושין בבית המשפט?

      הליך גירושין בבית המשפט לענייני משפחה נפתח לאחר תום תקופת יישוב הסכסוך בהגשת תביעות לבית המשפט לענייני משפחה הסמוך למקום מגורי הצדדים האחרון.

      בית המשפט לענייני משפחה מוסמך לדון בכל הנושאים הקשורים להליך הגירושין, מלבד תביעת הגט עצמה, שהיא בסמכותו הבלעדית של בית הדין הרבני.

      לרוב מוגשות לבית המשפט לענייני משפחה תביעה לאיזון רכוש בין הצדדים, תביעת מזונות ותביעת משמורת (חלוקת אחריות הורית וזמני שהות).

      איפה עדיף לפתוח הליך גירושין בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה?

      תלוי בנסיבות של כל אדם. עו"ד אדי סוברי מסביר כי אין תשובה גורפת לשאלה זו, והתפיסה לפיה לגבר עדיף לפנות לבית הדין הרבני ואילו לאישה עדיף לפנות לבית המשפט לענייני משפחה, הינה שגוייה ועלולה להשפיע באופן ניכר על ההליך המשפטי כולו.

      עורך דין לענייני משפחה יוכל לייעץ לכם בהתאם לנסיבות שתציגו בפניו, על ההשלכות של פנייה לכל אחת מהערכאות השיפוטיות, והיכן כדאי לכם לפתוח את הליך הגירושין.

      3 טיפים עיקריים לפתיחת הליך גירושין

      הימנעו מעצות של מכרים

      בטרם החלטתם להתגרש וודאי שמעתם עצות רבות ממכרים, המנעו מלנקוט כל פעולה המבוססת על עצותיהם, שעלולות להזיק באופן אסטרטגי לכל ניהול ההליך שלכם (למשל פנייה לבית הדין הרבני בטרם התייעצתם עם עורך דין לענייני משפחה).

      קחו בחשבון שכל נסיבה אישית יכולה לשנות באופן מהותי את השלכות העצה שניתנה לכם, ושניהול הליך גירושין הוא עניין שדורש הבנה מדוקדקת של החוק,

      הפסיקה והפרקטיקה הנוהגת בערכאות השיפוטיות, מתוך ראייה רחבה של התמונה המשפטית הכוללת, ותוך הבנה של כל מקרה לגופו.

      פנו לעורך דין לענייני משפחה שייעץ לכם כיצד לפעול

      עורך דין לענייני משפחה בעל נסיון בניהול תיקי גירושין, יוכל לסייע לכם לפעול בהתאם לנסיבות שלכם, להחליט עבורכם החלטות אסטרטגיות חשובות, לנהל בעבורכם את ההליך בערכאה השיפוטית או בהליך הגישור ולמצות את מירב הזכויות המגיעות לכם מקשר הנישואין.

      פנו להליך גירושין בהסכמה

      הליכי גירושין בערכאות השיפוטיות לוקחים זמן רב, עולים כסף רב, ומביאים עימם מפח נפש לכל הצדדים, לרבות הילדים המשותפים שפעמים רבות עדים לסכסוך המתמשך בין הוריהם, ולא מתפנים להתחיל לטפל ולעבד את החוויות שלהם מעצם הפרידה עצמה.

      גירושין בהסכמה יחסכו לכם זמן, כסף וכאב רב, יקצרו את ההליך למינימום האפשרי ויאפשרו לכם לשלוט על ההחלטות שיתקבלו ביניכם, כך שתוכלו להתחיל במהרה להתקדם בחייכם החדשים ולשים את פרק הגירושין מאחוריכם.

      פתיחת הליך גירושין בליווי עורך דין

      בסיכומם של דברים, בין אם אתם מעוניינים לפנות להליך גירושין בבית המשפט לענייני משפחה, בבית הדין הרבני ובין אם תבחרו לפנות להליך גירושין בהסכמה, עליכם להגיע מוכנים וחמושים בכל הידע הנדרש בטרם לפתיחת ההליך.

      עורך דין לענייני משפחה ילווה אתכם בכל ההליך ויסייע לכם לעשות את ההחלטות הנכונות כך שתמצו את מירב הזכויות המגיעות לכם מקשר הנישואין.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף