38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    האם אפשר לחתוך בעלויות הגירושין – מדריך למתגרש

    איך מתחילים הליך גירושין? מה חשוב לדעת? האם אפשר לחסוך עלויות או שיש להתכונן לסאגה מתמשכת עם בור כלכלי משמעותי? כל השאלות וכל התשובות – מדריך למתגרש

    האם אפשר לחתוך בעלויות הגירושין – מדריך למתגרש

    על מנת לענות על השאלה האם אפשר לחתוך ולחסוך בעלויות גירושין, כדאי שנסקור בתמונה כוללת יותר את הליך הגירושין, מתוך שאיפה למצוא את הדרך האופטימלית ביותר ל"גירושין חסכניים" – אם אפשר לכנות אותם כך.

    תוכן עניינים

    כיצד מתחילים הליך גירושין?

    ניתן להגיש תביעת גירושין לאחת משתי הערכאות המשפטיות הבאות:

    • בית הדין הרבני
    •  בית המשפט לענייני משפחה

    מדוע מגישים תביעה לבית הדין הרבני?

    מרבית הזוגות בישראל מתחתנים חתונה יהודית, הווה אומר חופה וקידושין עם רב שמחתן אותם ומסמכים שמוגשים לרבנות. הגוף החוקי שניתן לבצע בו הליך גירושין בישראל, במידה והחתונה נערכה ברבנות, הוא בית הדין הרבני.

    ניתן להגיש תביעה לבית הדין הרבני לגירושין, וניתן גם להגיש לבחור להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה, על מנת לדון בערכאה זו בכל שאלות המשמורת, רכוש, ממון ומזונות.

    לא ניתן להגיש שתי ערכאות במקביל. כלומר, וזה כבר מתחיל לענות על שאלת החיסכון בהוצאות: תביעה לבית הדין הרבני יכולה להסתיים בפחות עלויות מאשר תביעה לבית המשפט לענייני משפחה שכוללת דיונים ומאבקים.

    עלות פתיחת תיק גירושין בבית משפט רבני עולה קצת פחות מ-500 שקלים. בבית המשפט לענייני משפחה לא מוגשת בקשה לפתיחת תיק אלא תביעה לכפי עניין, וגם בבית משפט זה האגרות עומדות לפי נושאים שונים על פחות מ-500 שקלים בין נושא לזה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אז מה ההבדל בעלויות בין שתי הערכאות?

      ההבדל בעלויות נובע בעיקר מכך כי תביעה המוגשת לבית משפט לענייני משפחה, היא תביעה שמוגשת לאחר שככל הנראה תמו נסיונות השיח והתקשורת בין הצדדים, ואין להם מנוס מלהתקדם למאבק משפטי זה מול זה. הווה אומר, עורך דין עבור כל צד ותשלום של בין ארבע לחמש ספרות, עבור הליווי המקצועי של עורך הדין.

      בבית הדין הרבני, ניתן להגיש תביעת גירושין בהסכמה בלבד, לאחר ששני הצדדים הסכימו להליך גירושין, או לאחר שניתן פסק דין מחייב לגבי אחד הצדדים. כתב התביעה המוגש לבית הדין הרבני הוא כתב תביעה כמו בכל מסגרת אחרת, ונדרשות עילות לגירושין.

      לאחר שהוגשה התביעה הצדדים מוזמנים לדיון בו הם יכולים לייצג את עצמם או באמצעות עו"ד. כשמדובר בגירושין בהסכמה, התהליך לא חייב להיות מסורבל וארוך, שני הצדדים חותמים על הסכם שהוא חוזה לכל דבר, וזו בהחלט אפשרות לחסוך העלויות גירושין.

      גירושין בהסכמה – חיסכון משמעותי

      כששני בני הזוג מסכימים להתגרש, אפשר בהחלט להיזכר כי גם חיסכון בהוצאות מיותרות הוא מטרה חשובה לא פחות, ולנסות להגיע להסדר משותף, מחוץ לבית המשפט. כלומר, לבית המשפט מוגשת התביעה בלבד, לאחר ששני בני הזוג סיימו לגבש את ההסכמים ביניהם.

      חשוב להבין כי:

      1. היכולת להגיע להסכמה על עניינים מהותיים כגון: גירושין וילדים, מזונות, חלוקת רכוש וממון היא בהחלט מאתגרת, במיוחד בשלב בו בני הזוג ברוב המקרים אינם מתקשרים זה עם זו על הצד הטוב ביותר.
      2. אם אין יכולת להגיע להסכמה ברזולוציות האלו ללא סיוע מקצועי, אפשר לקבל סיוע מקצועי בתשלום באופן ממוקד מאוד, לדוגמא עבור שתיים או שלוש פגישות של עורך דין.
      3. זה לחלוטין יכול לחסוך בעלויות הגירוש ולוותר מראש על כל הדיונים בבית המשפט שגוררים עימם הוצאות נוספות רבות.
      4. במקרה הזה אגב, לא חובה לשכור עורך דין אחד לכל צד. עורך דין לשני הצדדים יכול לסייע להגיע להסכמה ולסיים את ההליך בזריזות ובחיסכון כספי.

      גישור, בוררות, משא ומתן

      במידה ומבקשים לחסוך עלויות שניתן להימנע מהן, ישנם פתרונות נוספים גם כאשר אין הסכמה, שהם מחוץ להליך המשפטי בבית המשפט, ויכולים לסייע מאוד בתהליך ובחיסכון כספי.

      הליכי גישור, בוררות או משא ומתן, הם הליכים ששני הצדדים משתתפים בהם מתוך בחירה, במטרה לסיים את ההליך מחוץ לבית המשפט, וגם על מנת לצמצם הוצאות שניתן לצמצם, כשכולנו יודעים כי מדובר בהוצאות גדולות אשר משפיעות על הילדם ועל המשפחה המורחבת. ברוב המקרים מדובר בהליכים לפי תשלום שעתי, ולכן גם קל יותר להתחייב לתלום עבורם.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף