38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    היטל תמ"א 38

    תמ"א 38 הינו פרויקט מורכב. על מנת לעשות את החיים יותר קלים לדיירים החליטה הממשלה לבחון הענקת פטורים ממס שבח ומהיטל השבחה על מנת להפוך את העסקה לכדאית כלכלית
    היטל תמ"א 38 יכול להפוך את העסקה ללא כדאית כלכלית עבור הדיירים אשר מגלים נכונות ליישם את הפרויקט. 

    היטל תמ”א 38

    על כן החליטה הממשלה לנסות ולבחון מתן פטורים ממס שבח ומהיטל השבחה, וכן נבדקים שינויים בחוק המקרקעין שיקלו עם הדיירים בבואם לקבל החלטה.

    תוכן עניינים

    תקנים משתנים

    1.מהי תמ"א 38תמ"א 38 הינה תוכנית מתאר ארצית שמטרתה לחזק מבנים מפני רעידות אדמה. התוכנית אושרה בשנת 2005 על ידי הממשלה הארבע עשרה. התוכנית חלה על מבנים אשר נבנו לפני 1980.

    במסגרת התוכנית ניתנת אפשרות לקבל היתרים לתוספות בנייה תוך התחייבות לשיפוץ וחיזוק המבנה כך שיהיה מותאם לתקן רעידות אדמה. לפי הערכות שלמשרד התשתיות במקרה של רעידת אדמה מעל 6 בסולם ריכטר למעלה מ50 אלף מבנים בישראל יקרסו. המבנים האלו נבנו על פי תקן ישן שהיה לפני אישור תקן רעידות אדמה החדש תקן 413.

    2. מה היה פעם – בתקופה שלפני אישור תקן 413 לא הייתה במדינת ישראל מודעות מספקת לתוצאות שיכולה לגרום רעידת אדמה באזור שלנו. מבחינה הנדסית המבנים אשר תוכננו לפני 1980 לא תוכננו כך שיוכלו לעמוד בפני תנודות חזקות שיגרמו על ידי רעידת אדמה.

    מבחינת חלוקת המבנים ניתן לומר שחלק מהמבנים אשר עומדים בסיכון ניבנו על ידי משרד השיכון וחלקם נבנו ביוזמה של קבלן פרטי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הממשלה ממריצה את הדיירים

      1. הממשלה דוחפת – פרויקט תמ"א 38 לא קיבל את התנופה שלה ציפתה ממשלת ישראל לכן נהגו כמה תמריצים אשר מטרתם לדרבן את הדיירים להחיל את הפרויקט על בניין המגורים שלהם. כחלק מפעולות ההמרצה נבחנים ביטולם של מספר היטלים על מנת להפוך את הפרויקט ליותר כדאי כלכלית.

      דוגמא להיטל תמ"א שמיועד לביטול הוא ביטולו של מס שבח. ביטול זה נעשה על מנת להפוך את הפרויקט לרווחי יותר. אולם פטור מהיטל תמ"א זה עדיין טעון שינוי חקיקה ורשויות המס אכן הביעו נכונות לאפשר פטור ממס בעסקאות מסוג תמ"א 38.

      לא ברור כרגע אם הפטור יהיה מלא או חלקי והאם יוצבו תנאים כלשהם לקבלתו. נוסף על כך הובעה נכונות לאפשר החלת הפטור רטרואקטיבית. עוד היטל תמ"א 38 אשר כרגע עומד בפני ביטול הוא היטל השבחה. על פי הנוסח היבש של החוק היטל זה לא חל על תוכניות מתאר ארציות דוגמת תמ"א 38.

      אולם קיימת פסיקה הקובעת כי כן ניתן לגבות היטל השבחה על תוכנית מתאר ארצית. לכן על מנת לפסוק סופית בעניין יצטרך המחוקק להחליט סופית מתי כן תידרש גביית היטל השבחה.

      2. שינויים בחוק המקרקעין – מלבד הניסיון להקל בהיטל תמ"א 38, החליטה הממשלה לשנות את חוק המקרקעין כך שאם בעבר נדרשה הסכמת כל הדיירים על מנת להחיל את פרויקט תמ"א 38 על הבניין כיום נדרש רוב רגיל של 51 אחוז מהדיירים על מנת להריץ את הפרויקט על הבניין.

      הטבות נוספות

      נוסף לפטור מהיטל תמ"א 38 יקבלו הדיירים הטבות נוספות אשר יהיו מגולמות בשיפוץ חדר המדרגות, תוספת של מעלית, תוספת ממד, שיפוץ חזית המבנה, טיפול בשטחים משותפים כמו הלובי והגינה, שיפוץ חדר הזבל וכל זאת ללא הוצאת פרוטה אחת מכיסם.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף