38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מימוש הליכי תמ"א 38

    תמ"א 38 היא תוכנית אשר באה להתמודד עם הסיכון של קריסת בניינים, במקרה של רעידות אדמה. המבנים הנמצאים בסיכון, הם מבנים אשר נבנו טרם שנת 1975. זאת משום שלפני שנה זו, לא היה בישראל תקן בנייה המותאם לרעידות אדמה.

    מימוש הליכי תמ"א 38

    במסגרת התכנית: חיזוק המבנים הללו, הנמצאים בסיכון והפיכתם למבנים עמידים, בפני רעידת אדמה. היות שמדובר בעניין יקר מאוד, הרי שבעלי הדירות לא יוכלו לממן את עבודות החיזוק בעצמם. על כן, הוגי התוכנית יצרו עסקה שבמסגרתה, יבצעו קבלנים את עבודת החיזוק ומלבד זאת, ישפצו את בניין המגורים ויתנו הטבות נוספות לדיירים.

    תוכן עניינים

    תמורת זאת, ימסרו הדיירים לקבלנים, את זכויות הבנייה שלהם. הקבלן יוכל לבנות קומה נוספת או שתי קומות, על גג המבנה ולמכור את הדירות. מכירה זו, לא רק תכסה את עלויות חיזוק ושיפוץ המבנה, אלא תקנה כמובן לקבלן, רווח כלכלי גדול.

    מה מקבלים הדיירים? הרווח העיקרי הוא הגנה על חייהם במקרה של רעידת אדמה, כאשר יש רווח נוסף – שיפור איכות החיים ועלייה בערך הנכס. רשימה נהדרת נכתבה בYNET, בשם המדריך לדייר הנבוך בנושאי תמא, לעיונכם.

    מימוש תמ"א 38, באופן מלא ויעיל, ייעשה באמצעות עורך דין למקרקעין, המתמחה בפרויקטים של תמ"א 38. עורך הדין, מסייע ומכוון בבחירת הקבלן, בפתירת קשיים שונים כמו התנגדות דיירים לתוכנית וכמובן, מנהל מו"מ לקבלת כל ההטבות האטרקטיביות של התוכנית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תמ"א 38 – ביטחון אישי, שיפור באיכות החיים ורווח כספי!

      הרווח המרכזי והחשוב ביותר של תמ"א 38, הוא הגנה על חיי אדם. השתתפותכם בתמ"א 38, מגנה על חייכם ועל חיי משפחותיכם וזהו הדבר החשוב מכל. אולם, לצד הרווח המיידי הזה, החשוב כל כך, ישנו רווח נוסף למשתתפים בתמ"א 38, שיפור באיכות החיים ורווח כספי:

      1. הגנה על חייכם : מבנה המגורים שלכם עמיד עתה בפני רעידת אדמה וזהו הרווח העיקרי והחשוב ביותר. הבניין שלכם נבנה לפני 1975? הוא זקוק לחיזוק ולכן, חשוב שתצטרפו לתכנית.

      2. שיפור באיכות החיים : ההטבות השונות שתקבלו במסגרת תמ"א 38 ובראשן, מרפסת לדירה, משמעותית את איכות החיים שלכם. מה עם מעלית בבניין המגורים שלכם? זה נקרא שיפור! זכרו כי המצטרפים לתכנית, זוכים גם בחדר מדרגות משופץ, לובי משודרג, גינה מחודשת וכיו"ב. כל אלו, משפרים בצורה יוצאת דופן, את איכות חייכם.

      3. רווח כספי : תמ"א 38 אף מגדילה לעשות ומשבחת את הנכס שלכם. ערכן של ההטבות שמקבלים במסגרת התוכנית (כמו מרפסת, מעלית) הוא רב וכתוצאה, ישנה עלייה של עשרות אחוזים בשווי הדירות במבנים שהשתתפו בפרויקט. כך, אם תרצו למכור את הדירה שלכם, תיהנו מרווח גדול יותר, בזכות תמ"א 38.

      מימוש תמ"א 38 – כיצד?

      לאחר שהבנתם את החשיבות האדירה של תמ"א 38 לביטחונכם וראיתם כי זו משפרת את איכות החיים ומקנה לכם רווח כספי, אתם שואלים בוודאי, כיצד תוכלו לממש את זכויותיכם על פי תמ"א 38.

      ובכן, כאמור, התוכנית בנויה על עסקה שבמסגרתה, אתם תשכרו את שירותיו של יזם תמא 38 או קבלן, אשר יבצע את עבודות החיזוק והשיפוץ. תמורת עבודתו זו, יקבל הקבלן את זכויות הבנייה שלכם במבנה, אותן קיבלתן, כאשר רכשתם את דירתכם.

      חלק מן ההטבות של תמ"א 38, כתובות בחוק ולכן, כל קבלן יהיה מחויב לתת לכם אותן, אולם רבות אחרות, אינן חובה וקבלתן, תלויה בניהול מו"מ מוצלח. לשם כך, עליכם לפנות לעורך דין מקרקעין, המתמחה בתמ"א 38, אשר ילווה אתכם בכל שלבי התוכנית וידאג שתקבלו את העסקה הטובה ביותר.

      חוק ההסדרים פינוי בינוי, קובע כי נדרשת הסכמה של שני שליש מבעלי הדירות בבניין. בעבר, הרוב הנדרש על מנת לממש את פרוייקט תמ"א 38 היה 80% הסכמה מכלל דיירי הבניין.

      התיקון לחוק ההסדרים משווה את הרוב הנדרש בתמ"א 38 לרוב הנדרש בפינוי ובינוי, כך שכדי לממש את פרוייקט תמ"א 38 תדרש הסכמה רק של שני שליש מבעלי הדירות.

      למרות שניתן להצטרף לתוכנית ללא הסכמת כלל הדיירים, עורכי דין העוסקים בתחום מבהירים כי צעד חשוב בדרך למימוש תמ"א 38, הוא לנסות ולגייס הסכמה של 100%.

      במקרים רבים, תשובה שלילית מדייר, נובעת מחשש בשל חוסר במידע והעדר מודעות לחשיבות של תמ"א 38 וליתרונותיה הרבים. אם תשוחחו עם הדיירים המתנגדים ותציגו בפניהם את כל האינפורמציה והנתונים, ישנו סיכוי גדול מאוד שתוכלו לשכנעם לתת את הסכמתם לפרויקט.

      תמ"א 38 – בכל המדינה!

      ערים רבות בארץ כבר פעילות בפרויקט, כאשר עוד ועוד מבני מגורים, עוברים עבודות חיזוק ושיפוץ, במסגרת התוכנית. בין הערים הללו ניתן למצוא את תל אביב, רמת גן, ראשון לציון ועוד.

      האם ניתן לממש את תמ"א 38 גם באזור הפריפריה? למרבה הצער, הקבלנים והיזמים, אינם ששים להצטרף לתוכנית, כאשר מדובר על אזור הפריפריה. מדובר בטעם כלכלי של ערך הקרקע ואין ספק כי הממשלה טרם נתנה פתרון לבעיה זו.

      למותר לציין כי כל מבנה מגורים בארץ, הנמצא בסכנה, צריך לעבור עבודות חיזוק, ללא קשר לשוויו, שהרי מדובר בעניין בטחוני.

      אם בניין המגורים שלכם, נבנה לפני שנת 1975, פנו בהקדם אל עורך דין המתמחה בתמ"א 38. עשו זאת למען הביטחון האישי שלכם ושל משפחתכם. בנוסף, תזכו, כאמור, בהטבות, אשר ישפרו את איכות החיים שלכם ויקנו לכם רווח כספי.

      תמ"א 38 היא תכנית לחיזוק מבני מגורים, הנמצאים בסכנת קריסה, אם תהיה רעידת אדמה. במסגרת התכנית הזו, קבלנים יחזקו את בנייני המגורים וישפצו אותם.

      תמורת זאת, יקבלו זכויות בנייה, אשר יאפשרו להם לבנות קומת מגורים נוספת בבניין. מימוש מלוא הזכויות וקבלת כל ההטבות, תלויה בבחירת אנשי מקצוע טובים: עורך דין המתמחה בתמ"א 38 וקבלן מקצועי והגון.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף