38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    תמה 38 – על פרויקט תמ"א 38

    תמ"א 38 הוא פרויקט שאפתני שהגתה ממשלת ישראל על מנת להתמודד עם רעידת האדמה החזקה שצפויה להתרחש במדינת ישראל. במסגרת תמ"א 38 פרויקט יחוזקו בניינים ישנים וישופצו וכל זאת במסגרת עסקת קומבינציה שבה לא ישלמו הדיירים אגורה מכיסם.

    תמה 38 – על פרויקט תמ"א 38

    תוכן עניינים

    רעידת אדמה קרבה – תמ"א 38

    1. מה הצפי – על פי מוסדות מחקר בארץ ובעולם ישנו צפי גדול מאוד לרעידת אדמה בעוצמה חזקה שתתרחש בישראל בשנים הקרובות. קשה להעריך מתי בדיוק תיערך רעידת האדמה אולם ממשלת ישראל החליטה כי יש להיערך לקראתה.

    כחלק מההיערכות הוקמה בשנת 1999 ועדת היגוי ממשלתית המורכבת מנציגי ממשלה שונים אשר תפקידה לעסוק בכל הנושאים הקשורים להכנות של מדינת ישראל לקראת רעידת אדמה.

    רק בשנת 1975 הכניסה מדינת ישראל תקנות המחייבות סטנדרט מסוים שבו חייבים להיבנות מבנים על מנת שיעמדו בפני רעידת אדמה חזקה.

    כלומר מכאן ניתן להסיק שבמדינת ישראל קיימים מבנים רבים שלא יעמדו בפני רעידת אדמה חזקה ויקרסו כתוצאה מהרעש החזק.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      2. הפיתרון, תמ"א 38 – כחלק מההיערכות הגתה ועדת ההיגוי תוכנית הקרויה תמ"א 38 אשר מטרתה העיקרית היא לדרבן את הדיירים אשר דרים במבנים הישנים לבצע שיפוצים בביתם על מנת לחזק אותם שיעמדו בפני רעידת האדמה החזקה הצפויה להתרחש בישראל.

      התוכנית תמ"א 38 כוללת הנחיות תכנוניות לחיזוק מבנים קיימים במטרה לשפר את עמידותם בפני רעידת אדמה.

      על מנת שהדיירים יסכימו לשיפוצים שאמורים להיות מעיקים והפריע לאורך חייהם חייבה הועדה את הקבלנים אשר משפצים את הבניין במסגרת תמ"א 38 להוסיף הטבות במסגרת השיפוץ כמו הוספת מעלית, שיפוץ חדר הזבל, הוספת ממד, שיפוץ הלובי וכיוצא בזה.

      בתמורה למימוש פרויקט תמ"א  38 מקבל הקבלן תמריצים אשר מגולמים בהוספת יחידות דיור למבנה הקיים שאותם יוכל הקבלן למכור בתום פרויקט התמ"א 38 ולהרוויח עליהן כסף.

      מימוש פרויקט תמ"א 38 באופן עצמוני

      1. מי צריך קבלן – ועד הבית של הבניין העומד בפני השיפוץ יכול לקחת על עצמו את היישום של תמ"א 38 במקום למסור אותו לידיו של הקבלן.

      אולם לעומת שיטת הקבלן בה הדיירים לא מוציאים כסף מכיסם, בשיטת המימון העצמי הדיירים נצרכים להשקיע סכומי כסף גדולים אשר יוחזרו להם בסיומו של הפרויקט עם מכירת תוספות הבנייה.

      2. יתרונות וחסרונות – החיסרון העיקרי של הפרויקט מצוי בסיכון הפיננסי שלוקחים על עצמם הדיירים וזאת בשל הידע המצומצם, ובשל כך שמעורבים בפרויקט בעלי עניין רבים דבר שעלול להביא לסכסוך בין הדיירים ולאי מימושו של הפרויקט.

      יתרונה של שיטה זו מצוי בכך ימקסם את הרווחים כתוצאה מהתמריצים הניתנים במסגרת פרויקט תמ"א 38.

      מימוש פרויקט תמה 38 על ידי חברה פרטית

      אופציה נוספת על אופציית הקבלן, היא העסקה של חברה פרטית אשר תנהל את פרויקט התמ"א 38 בתמורה לזכויות לתוספות בניה. החברה תשלם לקבלן בעבור עבודתו או להעביר את הזכויות לקבלן תוך ניכוי אחוז מסוים מהרווח הצפוי.

      גם במקרה הזה הדיירים לא מוציאים כסף מכיסם ונהנים ממימוש פרוייקט תמ"א 38 בבניין מחוזק ומשופץ הכולל הטבות שלא היו בו לפני כמו מעלית וממד ושיפוץ של אלמנטים קיימים בבניין דוגמת חדר מדרגות וחדר זבל.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף