38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    תמ"א 38 – למה כדאי לכל בית להצטרף לתוכנית תמ"א?

    תמ"א 38 הם ראשי תיבות של – תוכנית מתאר ארצית. מדובר בתוכנית שיזמה הממשלה לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. תמ"א 38 מיושמת על מבנים שאינם עומדים בדרישות התקן הישראלי לעמידות מבנים ברעידות אדמה ועל כן יש צורך לחזקם.

    תמ"א 38 – למה כדאי לכל בית להצטרף לתוכנית תמ"א?

    אינכם טועים אם אתם חושבים לעצמכם שמדובר במטרה חשובה מאוד אך יקרה ליישום. לפיכך, קמה תמ"א 38 אשר נותנת פיתרון לבעיה הכלכלית ולכן אם בניין המגורים שלכם יכול להיכלל בתוכנית, כדאי לכם מאוד להצטרף.

    תוכן עניינים

    תמ"א 38 – על מה ולמה?

    תמ"א 38 נולדה ביוזמת הממשלה לאחר שזו הגיעה למסקנה שיש סכנה אמיתית של רעידת אדמה בישראל. לאור סכנה זו החליטה הממשלה כי יש להיערך לרעידת אדמה ובהתאם, יש לחזק את כל אותם המבנים אשר הוצא היתר לבנייתם לפני 1980.

    מדובר במבנים אשר אינם עמידים דיים בכדי לשרוד רעידת אדמה והם בסכנת קריסה במידה ותתרחש רעידת אדמה.

    לצד החשיבות העצומה שבחיזוק מבנים שכאלו, ישנו קושי כלכלי במימון הפרויקט שכן חיזוק מבנים עולה המון כסף וכמובן כי רובם של הדיירים אינו יכול לעמוד בהוצאה שכזו.

    כאן נכנסת לתמונה תמ"א 38 אשר מעניקה פיתרון בנושא זה ומהווה תמריץ מצוין לכל בית להצטרף לתוכנית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תמ"א 38 – הפיתרון המושלם

      ובכן, עד עכשיו דיברנו על החשיבות שבחיזוק המבנים הישנים לאור הסכנה לרעידת אדמה. אמרנו גם שתמ"א 38 נותנת לנו פיתרון להוצאה הכלכלית הכבדה המלווה בחיזוק מבנים. עכשיו נראה מה בעצם מציעה לנו התוכנית הזו:

      1. הקבלן – כל קבלן או יזם המעוניין בכך, ישא בעלות הכספית שבחיזוק המבנה ובתמורה יימסרו לו הדיירים את זכויות הבנייה על גג הבניין. לכשינצל הקבלן את הזכויות הללו, יוכל לבנות דירות מגורים ולמכור אותן.

      2. הדיירים – במסגרת תמ"א 38, בעלי הדירות לא צריכים לשאת בעלות חיזוק המבנה, כלומר לא מוטלת עליהם הוצאה כספית אלא הם מוותרים על חלקם בזכויות הבנייה על הגג.

      לאחר חיזוק המבנה, בעלי הדירות יכולים לישון בשקט שכן הבניין בו הם גרים הוא עתה עמיד יותר מפני רעידת אדמה וזאת מבלי שנשאו בנטל הכספי לחיזוקו של הבניין.

      תמ"א 38 – זה כדאי!

      תרומתה של תמ"א 38 אשר מחזקת את עמידות ביתנו היא תרומה אדירה. אין ספק כי החיים בישראל לימדו אותנו על חשיבותו של הביטחון. אם כולנו דואגים כל כך לביטחון הכלכלי שלנו בוודאי שאנו דואגים עוד יותר לביטחון האישי שלנו ושל הקרובים לנו.

      עם זאת, חשוב לדעת כי התרומה של תמ"א 38 איננה מסתפקת רק בחיזוק מבנה המגורים שלנו.

      לצד חיזוק בניין המגורים שלנו מחייבת תמ"א 38 את הקבלן עמו נתקשר בחוזה, לשפר את חזית הבניין שלנו, להוסיף מעלית וכיוצא באלה ולמעשה כך אנו משבחים את הנכס שלנו. כן, קראתם נכון, תמ"א 38 מעלה את ערך הדירה שלכם!

      ובכם חברים, נראה שהתמונה ברורה! תמ"א 38 – גם יפה וגם אופה! גם הסירה מליבכם דאגה ביטחונית מהותית, חיזקה את ביתכם מפני רעידת אדמה וגם העלתה את ערך הנכס שלכם וזאת מבלי שהוצאתם הוצאה כספית גדולה! בקיצור ולעניין מהיום אמרו תמ"א 38 – זה כדאי!

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף