38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    תמא 38 – ההזדמנות הירוקה

    כאשר הראייה הסביבתית היא רחבה אפשר להפוך הליך של תוספות בניה לפי תמ"א 38 להזדמנות נהדרת לשימוש בבניה ירוקה. בניין קיים יוכל להפוך ידידותי יותר לסביבה תוך שימוש בחומרים ירוקים יותר ובתשתיות ידידותיות לסביבה.

    תמא 38 – ההזדמנות הירוקה

    תוכן עניינים

    בניה ירוקה מהי

    'בניה ירוקה' זהו מושג רחב שמורכב כולו מפתרונות קטנים אשר איסוף שלהם מביא למבנה ידידותי ובריא לדיירים ולסביבה כאחד.

    גם הוספה של דירות או הוספה של שטחים אלו הליכים סביבתיים של מחזור בניין – במקום להרוס בניין קיים ולבנות במקומו בניין חדש – תמ"א 38 קובעת כי אפשר לשפץ בניינים קיימים אך להפוך אותם לאיכותיים לסביבה.

    בנייה ירוקה היא גישה לפיה יש לתכנן בנייה כבר מהשלב המוקדם לפי עקרונות של שמירה על הסביבה ותוך בניית סביבת מגורים נוחה ובריאה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ירוקה זה מיוחד – תמ"א 38

      תמ"א 38 היא תוכנית לחיזוק בניינם בפני רעידות אדמה. מהנדס שקובע כי בניין אינו עומד עוד בתקן הבנייה יקבל היתרי בנייה כדי שיוכל לשפץ ולחזק את הבניין.

      האחריות לשיפוץ זה מוטלת על הדיירים אך הם מקבלים הטבות ותמריצים כלכליים מהמדינה לפי החלטת הוועדה שהכינה את תמ"א 38.

      תמ"א 38 היא תוכנית בעלת הזדמנות חד פעמית להפוך בניין קיים לבניין חסכוני ובריא לדיירים שבו תוך חיזוקו נגד רעידת אדמה.

      תמ"א 38 ותכנון ירוק של מבנה

      כאשר דיירי בניין משותף עומדים בפני שיפוץ הבניין וחיזוק יסודותיו לפי תמ"א 38, עליהם לקחת בחשבון האם כדאי להכניס אל תוך הליך העבודה פרמטרים סביבתיים ולבנות בשיטה של בנייה ירוקה לפי תכליתה של תמ"א 38.

      כמו כן שיפוץ של בניין קיים יביא להליך סביבתי חכם של מחזור בניין במקום להרוס אותו ולבנותו שוב מחדש. תמ"א 38 מאפשרת הרחבה של דירות והוספת שטחים בבניינים קיימים ולכן היא מהווה הליך סביבתי נוח והולם.

      תמ"א 38 קובעת כי ניתן להכניס בגדר בנייה ירוקה את האלמנטים להלן:

      א. מעטפת ירוקה וחסכונית לבניין: כלומר בידוד קירות וחלונות. קירות המבנה החיצונים הם אלו ששומרים על האנרגיה בתוך דירות הבניין ועל כן ניתן לשפר את נוחות הדיירים כבר בחשיבה מוקדמת על חומרי הבנייה.

      חלונות הדירה הן מקדם הבידוד של הדירה ולכן חשוב להקפיד על שימוש בחלונות בעלות גוון כהה ובעלות זכוכית כפולה.

      ב. גינון והשקיה ירוקה: שימוש בצמחייה בעלת צריכת מים נמוכה ומערכת השקיה חסכונית. שטחי הגן של הבניין הם המביאים לבזבוז גדול שם מים, ולכן שתילת צמחים בעלי מאפיינים התואמים את האקלים האזורי יביא לחסכון אדיר במים אך לא ימנע מראה גינה מטופח ונהדר.

      ג. מערכת מים ירוקה: איסוף מי ברזים ומזגנים ושימוש במים אפורים. שימוש במים אפורים היא טכניקה בה יש שימוש חוזר במי הדלוחין (משתמשים בהם בכיור ובאמבטיה) לצורך הדחה של האסלה או השקיה.

      השימוש במערכת יכול להביא לחסכון אדיר בצריכה של מים אך הבעיה היא שמשרד הבריאות עדיין לא אישר את השימוש במערכת זו בבנייני מגורים.
      כמו כן יש לתת לכל צמח את כמות המים לה הוא זקוק ולא מעבר ועל כן מערכת השקיה אוטומטית וחסכונית תביא לחסכון נוסף בצריכת מים וחשמל.

      ד. חסכון בחשמל: שימוש בנורות חסכוניות ומערכות חשמל לחיסכון באנרגיה. ישנן פתרונות רבים לחסכון בחשמל בבית משותף בעיקר בתחום החימום והמיזוג. המערכות אולי יקרות לרכישה ראשונית אך מחזירות את ההשקעה תוך זמן קצר בשל החיסכון המשמעותי בצריכת החשמל.

      ה. מיחזור פסולת: מערכות להפרדת פסולת. מחזור של פסולת יביא לצמצופ פסולת אורגנית שמביאה לפליטה של גז החממה מתאן. ניתן לבנות חדר אשפה מרוכז לבניין והפסולת האורגנית תוכל לשמש לדישון שטחי הבניין.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף