38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    תמ"א 38 – איך בוחרים את עורך הדין המתאים לעסקת תמ"א 38?

    תמ"א 38 הנה תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. מדובר במבנים אשר אינם עומדים בתקן הישראלי לעמידות מבנים ברעידות אדמה. היות שהתקן נכנס לתוקפו ב-1975, ההערכות הן כי המבנים אשר נבנו לאחר 1980, נבנו לפי התקן ואינם נמצאים בסיכון גבוה. לפיכך, תמ"א 38 חלה על מבנים שהוצא לגביהם היתר בנייה טרם 1980. 

    תמ"א 38 – איך בוחרים את עורך הדין המתאים לעסקת תמ"א 38?

    חיזוק מבנים זו משימה חשובה ביותר אך גם יקרה ביותר. לאור זאת, תמ"א 38 מביאה פיתרון לבעיית המשאבים הכלכליים.

    תוכן עניינים

    התוכנית

    כאמור, חיזוקם של מבנים והכנתם למקרה של רעידת אדמה טומנים בחובם הוצאה כלכלית גבוהה מאוד. תמ"א 38 מתמודדת עם הבעיה הזו על ידי הכנסתו של קבלן או יזם לתמונה.

    היזם נושא בעלות חיזוק המבנה כאשר בתמורה לכך, יקבל את זכויות הבנייה של בעלי הדירות לבנות על גג הבניין. במצב דברים זה, משתלם לכל אחד מן הצדדים לקחת חלק בתמ"א 38:

    1. בעלי הדירות – נהנים מ"ראש שקט" היות שהבניין בו הם מתגוררים הוא עתה עמיד יותר מפני רעידת אדמה וזאת מבלי שנשאו בנטל הכספי לחיזוקו של הבניין. כמו כן, זוכים בעלי הדירות לשדרוג הבניין שלהם מבחינה חיצונית ומבחינה פנימית. משמעותו של דבר היא שערך הנכס שלהם עולה.

    2. היזם – היזם נושא בעלות החיזוק של הבניין וכמו כן הוא משפץ את הבניין אך בתמורה מקבל זכויות בנייה. לכשינצל זכויות אלו ויבנה דירות מגורים, יוכל למכור אותן.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תמ"א 38 – בחירת עורך הדין המתאים

      החלטתם להצטרף לתמ"א 38, מצוין. עתה עליכם לבחור יזם אשר יהיה הצד השני של המטבע שלכם, עליכם לבחור מפקח בנייה שיהיה עם היד על הדופק על התקדמות העבודה ועליכם לבחור עורך דין.

      בחירת אנשי מקצוע מיומנים, אמינים ומנוסים היא הדרך להצלחת הפרויקט ולשביעות רצון. איך בוחרים את עורך הדין המתאים לעסקת תמ"א 38?

      1. סקר שוק – עשו את המאמץ והשקיעו את הזמן בבדיקה של מספר משרדי עורכי דין המתעסקים בנושא תמ"א 38. השוו בין ההצעות שלהם, למדו את הנושא היטיב כדי שבחירתכם תהיה נכונה ומתאימה.

      2. ליווי מלא – בכל פגישה עם עורך דין המתמחה בתמ"א 38 וודאו כי הוא סיפק ללקוחותיו ליווי מלא במהלך העסקה החל מהשלבים הראשונים שבהליך של הכרות הצדדים וחתימת ההסכם וכלה בנושא הדיווחים לרשויות וכדומה.

      3. משא ומתן – וודאו כי עורך הדין שאתם שוקלים לשכור את שירותיו מוכן ומזומן למשא ומתן אמיתי עם היזם בכדי להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר.

      מלבד נושא חיזוק המבנה עומד על שולחן המשא ומתן כל נושא השיפוצים והשדרוג של הבניין מחדר המדרגות, חדרי האשפה, ועד ללובי ולחזית הבניין.

      ההסכם

      כמובן כי במסגרת חתימת ההסכם שכרתם עו"ד תמ"א 38 המופקד על כתיבת החוזה אך רצוי מאוד שתבואו גם אתם מוכנים עם הידע הנכון וההבנה של הסעיפים המהותיים שצריכים להופיע בחוזה שלכם עם היזם או הקבלן. בין השאר רצוי כי ההסכם יכיל:

      1. זכויות וחובות – החוזה צריך לכלול בצורה ברורה ומפורטת עד כמה שניתן את כל הזכויות והחובות של הצדדים לחוזה.

      2.פירוט העבודות ומועדים – השקיעו זמן ומאמץ בפירוט כל העבודות שהיזם חייב לדאוג לביצוען. קבעו מסגרת זמן לביצוע העבודה וסנקציות למקרה של אי עמידה בלוח הזמנים.

      3. מסגרת שעות עבודה – הגדירו מראש בחוזה את שעות העבודה על מנת שלא תיגרם לכם אי נוחות מוגזמת.

      4. ערבויות – כדאי לבקש מהיזם ערבות בנקאית אשר תבטח אתכם לכל מקרה שלא יהיה.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף