38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מימוש תמ"א 38

    מימוש תמ”א 38

    כיצד ממשים את תמ"א 38

    תמ"א 38 מעודדת יזמים וקבלנים לחזק את הבניינים אשר מוגדרים כמועדים להריסה במקרה של רעש אדמה. כאמור, התוכנית "מחליפה" את מיגון הבניין בפני רעידות אדמה, תמורות זכויות בנייה במבנה. הדרך הפשוטה ביותר עבור בניינים וגם המתבקשת במקרה זה, היא לשכור את שירותיו של יזם או קבלן (להלן בכל מקום שבו ייכתב קבלן או יזם הכוונה היא לאחד מהשניים), אשר יחזק את המבנה ויבצע פעולות שיפוץ נוספות, כגון בניית מעלית ולובי חדש.

    העסקה תבוצע לאחר מו"מ מקיף בין היזם לדיירי הבניין ותותאם לצרכי הדיירים עם המגבלות אותם יציב היזם. אם כן, בסיום העסקה הדיירים מקבלים בניין חסין לרעידות אדמה ומשופץ, ולעומתם מקבל היזם זכויות בניה במבנה. תוספת זכויות זו תשמש את היזם לבניית קומה נוספת, ברוב המקרים, או לחילופין סגירת קומה מפולשת או הרחבת המבנה. היזם ימכור את הדירות החדשות וכך למעשה, יממן את עלות השיפוץ ויממש את רווחו היזמי.

    לכאורה, מהאמור לעיל עולה שהדיירים בעצמם יכולים לוותר על "איש האמצע", היזם, ולפעול במסגרת תמ"א 38 בעצמם. כלומר, פנייה ישירה לקבלן ביצוע שיבצע את עבודות השיפוץ, ועבור עבודות אלו, וועד הבית ישלם לו. בדרך זו, בזכויות הבנייה יזכו בעלי הדירות עצמם, והם עצמם יממשו באמצעות מכירתם או לשימושים הפרטי.

    דרך זו אפשרית מבחינה תיאורטית, אך כוללת בחובה מספר בעיות מהותיות אשר קשורות בכך שוועד הבית אינו מהוקצע בעסקי הבניין ואינו בעל יכולת קשב וזמן לניהול פרויקט מסובך זה.

    *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף