38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    כמה זמן לוקח להתגרש כשאין ילדים

    גירושין ללא ילדים הם גירושין מהירים יותר באופן יחסי. עם זאת, גם גירושין ללא ילדים עשויים להימשך לפעמים זמן רב. מה כוללים הליכי גירושין ללא ילדים? ומה עשוי לגרום להם להימשך זמן רב? על כך במאמר שלפניכם.

    כמה זמן לוקח להתגרש כשאין ילדים

    כאשר בני זוג עם ילדים מתגרשים, הגירושין שלהם כוללים דיון בסוגיות כמו מזונות ילדים, משמורת והסדרי ראייה. סוגיות אלה אינן פשוטות, ובמקרים רבים הדיון בהם נמשך זמן רב ומעכב את ביצוע הגירושין.

    תוכן עניינים

    לעומת זאת, כאשר בני זוג ללא ילדים מתגרשים, הסיפור פשוט יותר. מטבע הדברים, גירושין במקרה כזה אינם כוללים את הסוגיות הנוגעות לילדים, ועל כן הם יכולים להסתיים מהר יותר.

    יחד עם זאת, גירושין ללא ילדים עדיין כוללים את הדיון בסוגיית חלוקת הרכוש. בני זוג המתגרשים צריכים לחלוק ביניהם את רכושם המשותף, ולא תמיד הם מצליחים להגיע לעמק השווה באשר לאופן בו יחולק הרכוש.

    סוגיית חלוקת הרכוש היא סוגיה נפיצה, ובמקרים רבים העדר הסכמה על אופן חלוקת הרכוש מוביל לסכסוכי גירושין קשים ומרים המתמשכים חודשים ארוכים ואף שנים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תביעת גירושין

      אם החלטתם להתגרש, עליכם להגיש תביעת גירושין לבית משפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. בתביעת גירושין המוגשת לבית המשפט ניתן לכלול את כל הסוגיות הנלוות לגירושין, מלבד הגירושין עצמם.

      הגירושין עצמם מצויים בסמכותו של בית הדין הרבני. לעומת זאת, תביעת גירושין המוגשת לבית הדין חייבת להתבסס על הבקשה להתגרש, ורק אגב בקשה זו ניתן לכרוך את שאר הסוגיות הנלוות לגירושין ולבקש מבית הדין לדון בהן.

      בכל הנוגע לחלוקת הרכוש, גם בית הדין וגם בית המשפט פוסקים בהתאם להלכת הסדר איזון משאבים הקבועה בחוק. על פי הלכה זו, בני זוג המתגרשים צריכים לחלוק שווה בשווה בכל הרכוש שצברו במהלך נישואיהם.

      יודגש כי על פי החוק אין משמעות לשאלה מי היה המפרנס העיקרי או הבלעדי בבית, ובכל מקרה הרכוש מתחלק חצי חצי. זאת ועוד, דירת מגורים שנרכשה במהלך הנישואין מתחלקת חצי חצי, גם אם היא רשומה בטאבו רק על שמו של אחד מבני הזוג.

      זכותם של בני הזוג בדירה אינה תלויה ברישומה, ועצם העובדה שהדירה נרכשה במהלך הנישואין מקנה לשני בני הזוג זכות שוויונית בה.

      הסכם גירושין מזרז באופן משמעותי את הגירושין

      השאלה כמה זמן לוקח להתגרש היא צד נוסף של השאלה האם חשוב לכם לסיים עם הגירושין מהר; אם כן, נסו להגיע להסכמות בכל הסוגיות העומדות על הפרק ולחתום על הסכם גירושין.

      הסכם גירושין הוא בעצם חוזה בין בני הזוג, אשר כולל את ההסכמות בסוגיות השונות. אם תצליחו להגיע להסכמה ולחתום על הסכם גירושין, תוכלו לחסוך זמן יקר ולזרז באופן משמעותי את הליכי הגירושין.

      יצוין כי הסכם גירושין מקבל תוקף משפטי מחייב רק על ידי אישור של ערכאה משפטית. משום כך, במידה וחתמתם על הסכם גירושין, עליכם להגיש את ההסכם לאישור בבית הדין הרבני או בבית משפט לענייני משפחה – היכן שתיק הגירושין מתנהל.

      בית הדין או בית המשפט עוברים על ההסכם, ובמידה והם מאשרים אותו, ההסכם מקבל תוקף של פסק דין.

      השלב האחרון – טקס הגירושין

      לאחר שיש בידיכם הסכם גירושין חתום ומאושר, או לאחר שנתקבל פסק הדין בתביעת הגירושין, מגיע שלב הגירושין עצמם. כאמור, הגירושין עצמם נערכים אך ורק בבית הדין הרבני.

      יצוין כי אמנם הגירושין עצמם אינם לוקחים הרבה זמן, אך מפאת סדר יומו העמוס של בית הדין, לא תמיד ניתן לקבוע מועד סמוך עבור ביצוע הגירושין. משום כך, עלול לעבור זמן מה בין סיום ההליכים המקדימים לבין עצם הגירושין.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף