38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    5 היתרונות הגדולים של אחזקת דרכון פולני

    אזרחות פולנית בהחלט מייצרת מספר יתרונות משמעותיים שיקלו מאוד על האזרח בעל הדרכון. על היתרונות של אזרחות פולנית, וכל מה שחשוב לדעת על תהליך קבלת אזרחות פולנית.

    5 היתרונות הגדולים של אחזקת דרכון פולני

    לאחר הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי, השתנו כללי המשחק. דרכון פולני מאפשר הרבה יותר תנועה וחופש לבעליו, ומקנה יתרונות רבים ואטרקטיביים. על היתרונות דל דרכון פולני ועל ההליך לקבלת האזרחות, בכתבה שלפניכם.

    תוכן עניינים

    מהם חמשת היתרונות של דרכון פולני?

    מדובר ביתרונות שהינם ללא ספק יתרונות משמעותיים, כל אחד מהם מספיק דיו על מנת להתקדם בנתיב זה או אחר, באמצעות אזרחות אירופאית:

    1. אפשרות ללמוד במוסד אקדמי באירופה – היבשת שופעת מוסדות אקדמאיים ברמה הגבוהה ביותר, ועם הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי, כל אלו רלוונטיים לבעלי דרכון פולני, כולל קבלת מלגה ותנאים סוציאליים מלאים.
    2. אפשרות להקמת עסק – באפשרותכם להקים עסק בפולין, אחת המדינות שהוכיחה יציבות כלכלית מזה שנים רבות. מיקום גיאוגרפי מצוין, כוח עבודה מסור ויעיל, תמריצים ממשלתיים, עלויות עסק נמוכות בהשוואה למדינות מערב אירופאיות אחרות, כל אלו מהווים תשתית מצוינת להקמת עסק בפולין.
    3. אפשרות לעבודה כשכיר – באפשרותכם לעבוד כשכירים בפולין, אם יש לכם דרכון פולני. עלות המחייה נמוכה, תוכלו לעבוד ולחסוך כסף, ובו בעת ליהנות מגישה למדינות אירופאיות נוספות לצורך לימודים, עבודה וטיולים.
    4. אפשרות לרכישת נדל"ן – תוכלו לרכוש נדל"ן להשקעה בפולין, נראה כי השקעות נדל"ן בפולים מוכיחות יציבות ותשואה יפה, בעזרת מומחים מביני עניין כמובן.
    5. אפשרות להיכנס למדינות אליהן לא ניתן להיכנס עם דרכון ישראלי – מעבר לעובדה כי תוכלו להיכנס לכל מדינות האיחוד האירופי עם דרכון פולני, יש לציין כי תוכלו להיכנס למדינות, אליהן לא ניתן כיום להיכנס עם דרכון ישראלי, לדוגמא: כווית, לבנון, ערב הסעודית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה התנאים לקבלת דרכון פולני?

      • החל משנת 1945, תום מלחמת העולם השנייה, ועד שנת 1951, השתנו הגבולות הפולניים וכתוצאה מכך אלפי אנשים קיבלו אזרחות נוספת לזו הפולנית. לאלו אשר אבותיהם שבו לפולין לקראת סוך שנות ה-40 ותחילת שנות ה-50, יש סיכוי די טוב לקבל אזרחות פולנית.

        יש לציים כי אם אבותיכם יצאו מפולין לפני 1951, יש להוכיח עי הם יצאו מהמדינה לאחר כניסת התקנה הראשונה בשנת 1920.

      • אלו אשר הוריהם נולדו בפולין זכאים לאזרחות פולנית, גם אם הם בעצם לא נולדו בפולין.
      • אזרחות פולנית תינתן להורים ולאחר מכן לילדים. כלומר אם אתם נכדים לסבא או סבתא פולנים, תחילה הוריכם צריכים לקבל אזרחות ורק אז אתם תוכלו לקבל אזרחות.
      • במידה ובן או בת הזוג פולנים, ניתן לקבל אזרחות פולנית לאחר שהייה של שנתיים בפולין, נישואין לבן / בת הזוג ומבחן בשפה הפולנית.
      • זכאות לאזרחות נמדדת על פי האב, במידה וזהות האב לא ידועה, החוק מסתמך על האם.

      על הליך קבלת אזרחות פולנית

      1. עיקר הליך קבלת האזרחות מתבסס על הגשת המסמכים הבאים לרשויות בפולין:
        עץ משפחה אשר מציג את קרובי המשפחה בפולין בצורה מפורטת: שם מלא, תאריך לידה, מקום לידה.
      2. מסמך רשמי כלשהו המעיד על החיים בפולין – תעודת נישואין, תעודת זהות, תעודת סיום לימודים, מסמך צבאי כלשהו, תעודת תלמיד וכו'.

      בהתאם למסמכים הללו קובעות הרשויות בפולין האם תיעתר הבקשה או לאו. גם אם זה נשמע פשוט, אנו ממליצים להיעזר בעורך דין המומחה לחוק הפולני ולקבלת אזרחות פולנית, בכדי להקל על התהליך, להאיץ אותו במידת הצורך, ולהגדיל את סיכויי ההצלחה.

      איך יוצאים לדרך?

      בשלב הראשון, עליכם לאסוף מסמכים רלוונטיים מבני משפחתכם בנוגע לחייהם בפולין. תעודת לידה, תעודת אזרח, תעודת לימודים, תעודת נישואין, תעודת זהות – כל אחת מאלו, כמו גם תעודות פולניות נוספות, הן קריטיות להצלחת קבלת האזרחות.

      בשלב השני, עליכם לברר האם אבותיכם יצאו מפולין לפני שנת 1951. במידה וצלחתם את השלב הראשון של מציאת מסמך מקורי פולני, מצבכם די טוב, אולם כן כדאי שיהיו בידיכם הנתונים הנוספים, במידה ותתבקשו להציגם.

      לכן כדאי כבר בתחילת התהליך להיוועץ עם עורך דין מנוסה בתחום, שבוודאי יוכל לסייע לכם לאסוף פיסות מידע ולענות על שאלות שאינכם בטוחים לגבי התשובה. עורך הדין יוכל להגיש עבורכם את המסמכים ולהיות בקשר ישיר עם הרשויות הפולניות.

      בהצלחה!

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף