38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    היבטי מיסוי בהליכי תמ"א 38

    היבטי מיסוי בהליכי תמ”א 38

    תוכן עניינים

    1. כללי – תמ"א 38

    ישראל ניצבת על פי תהום בכל הנוגע אל רעידות אדמה. זה שנים על גבי שנים מתריע מבקר המדינה בדבר המוכנות הלקויה של ישראל למצב של רעידת אדמה משמעותית.

    על פי תחזיות המדינה, במקרה של רעידת אדמה משמעותית, יקרסו מאות רבות של בניינים בארץ וייגרמו עשרות אלפי נפגעים והרוגים.

    מצב המוכנות הירוד של מבנים בארץ בפני נזקי רעידות אדמה נובע מכך שמבנים רבים בישראל אינם עומדים אפילו בתקן הישראלי (ת"י 413) לעמידות בפני רעידות אדמה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בהיעדר תקציב מספיק לביצוע שיפוץ בקנה המידה הדרוש, הציבה הממשלה ככלי בידי מי שמעוניינים לשפר את עמידות הנכס שלהם בפני רעידות אדמה,

      את תמ"א 38. תכנית מתאר ארצית 38 היא בעצם מכשיר פיננסי שתכליתו יצירת תמריץ כלכלי אצל בעלי הדירות ואצל קבלנים לבצע חיזוק של מבנים קיימים בהם שיפוץ כזה יכול להשפיע, כדי לשפר את עמידותם בפני נזקי רעידות אדמה.

      התכנית מאפשרת לבעלי הנכס לבצע שיפוץ תמורת מכירת זכויות בנייה או דירות שתתווספנה לנכס, לקבלנים. בנוסף, התכנית מאפשרת הטבות והקלות במסים החלים על מכירת דירה וביצוע הפרויקט.

      זכויות בנייה

      הכלי המרכזי שהתכנית מציעה הוא הוספת אחוזי בנייה בבניין קיים, כך שניתן להקים עוד מספר קומות בבניין קיים. את הדירות החדשות יכולים בעלי הנכס למכור לקבלן בתמורה לביצוע השיפוץ או לשמור בידיהם ולמכור כרצונם.

      זכויות הבנייה האלה שוות כסף ומהוות את התמריץ העיקרי לביצוע השיפוץ.

      הגדלת הדירה, הוספת מרפסת, הוספת מעלית ועוד

      בנוסף, מאפשר השיפוץ במסגרת תמ"א 38 להוסיף חדר נוסף לדירות קיימות, הוספת מרפסת (בשטח כולל של עד 25 מ"ר) וכן הוספת מעלית מקום בו הדבר דרוש.

      בסופו של דבר, מאפשרת התכנית לבעלי הנכסים לבצע שיפוץ משמעותי ומקיף שיש בו כדי להגדיל את ערך הנכס באופן משמעותי ביותר. כל זאת – נוסף על היתרון העיקרי של התוכנית – שיפור עמידות המבנה בפני רעידות אדמה.

      2. הקלות במיסוי במסגרת תמ"א 38

      כדי להפוך את התכנית לכדאית עוד יותר, מאפשרת תמ"א 38 חיסכון במס: התכנית מאפשרת מכירת הדירות, למעשה, מבלי לשלם מס שבח במקרים מסוימים וכן הטבות נוספות, אשר אחרת היה חל עליהן מס.

      מס שבח ו"שירותי בנייה"

      מס שבח נועד למסות את העלייה בערך הנכס. התכנית מאפשרת סוגים שונים של פטורים והנחות במס אשר יכולים להגיע לכדי 90% מסך המס בו חייב בעל הנכס בעת העברת הזכויות. זכרו כי מדובר באחוזים משווי הנכס, כך שמדובר בחיסכון משמעותי ביותר.

      במסגרת ההקלות, מאפשרת המדינה גם הנחות בגובה 50% על אגרות שונות החלות במתן היתר בנייה וכן על שירותים שנתנו במסגרת "שירותי בנייה" מכח תמ"א 38. שירותים אלה, יכולים לכלול גם שירותי ייעוץ, שכ"ט עורך דין ועוד.

      ההטבות – רק על מה שנעשה במסגרת תמ"א 38

      חשוב לעמוד על כך שההטבות הניתנות, ניתנות רק על בנייה או שירותי בנייה שנעשו במסגרת תמ"א 38 וכאשר ישנם שיפוצים אשר אינם נעשים במסגרת תמ"א 38 לא ניתן לקבל בגינם הנחות באגרות ופטור ממס כאמור לעיל.

      3. היוועצות עם מומחים

      ענייני מקרקעין דורשים הבנה והתעמקות. אספקטים של מיסוי מקרקעין בפרט, יש בהם הרבה פרטים, כללים, חריגים לכלל וחריגים לחריג שצריך להכיר. לכן, בכל שלב משלבי ההוצאה לפועל של שיפוץ על פי תמ"א 38, היוועצו עם אנשי מקצוע מתאימים כדי לנצל את הזכויות המגיעות לכם עד תום.

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף