38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מה לבדוק לפני חתימה על תמ"א 38

    תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. מדובר במבנים אשר נבנו בארץ לפי היתר בנייה שהוצא לפני 1980. למרבה הצער, החשיבות האדירה שבחיזוק המבנים הללו לא משנה את העובדה כי חיזוק המבנים כרוך בעלות כספית גבוהה ביותר. לפיכך, יזמה הממשלה את תמ"א 38 אשר נותנת את הפיתרון לבעייתיות הכספית.

    מה לבדוק לפני חתימה על תמ”א 38

    תוכן עניינים

    תמ"א 38 – מהי התוכנית הזו בעצם?

    הצדדים להסכם של תמ"א 38 הם בעלי הדירות והקבלן. לפי ההסכם הצדדים מתחייבים:

    1. בעלי הדירות – מתחייבים להעביר את זכויות הבנייה שעל גג הבניין לידי הקבלן.

    2. הקבלן – מתחייב בפני בעלי הדירות לבצע פעולות שונות המופיעות בתקנון של תמ"א 38. מדובר בפעולות נוספות לפעולת חיזוק המבנה כגון: שיפוץ חזית הבניין, שיפוץ הלובי וחדרי המדרגות, חידוש הגינה, הוספת מעלית ועוד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לפני בחירת הקבלן עמו אתם רוצים להתקשר בחוזה, וודאו כי יש לקבלן ניסיון קודם מספק בפרויקטים לפי תמ"א 38. אל תחששו ואל תתביישו לשוחח עם בעלי הדירות מפרויקטים אחרים, להתרשם ולקבל המלצה. ככל שהקבלן יהיה מיומן יותר כך הסיכוי לשביעות רצונכם יגדל.

      תמ"א 38 – החוזה

      ראשית כל, חשוב להבהיר כי לא מומלץ לחתום על חוזה עם קבלן ללא התייעצות מוקדמת עם עורך דין. זה לא המקום לחיסכון כלכלי מכיוון שחוזה לא טוב יכול לגרום לכם לבעיות חמורות ויקרות בעתיד. להלן המרכיבים החשובים שיש לבדוק לפני שחותמים על החוזה עם הקבלן:

      1. רישום הפרטים המלאים – חשוב מאוד שהחוזה יכיל את פרטיו המלאים של הקבלן.

      2. פירוט זכויות וחובות – החוזה שלכם מול הקבלן צריך לכלול בצורה ברורה ומפורטת עד כמה שניתן את כל הזכויות והחובות שלו כלפיכם.

      3. עבודות ולוחות זמנים – הקפידו כי בחוזה תפורטנה כל העבודות להן מתחייב הקבלן כולל לוחות זמנים ברורים ומוגדרים לביצוע העבודות הללו. כמו כן, רצוי מאוד כי החוזה גם יכלול סנקציה כלשהי במקרה והקבלן חורג משמעותית מלוח הזמנים.

      4. פוליסת ביטוח – עליכם לבדוק כי פוליסת הביטוח של הקבלן עומדת בתנאים של תמ"א 38. בדקו היטיב כי הנכם מכוסים במקרה של נזקים שונים שעלולים להיגרם מעבודתו של הקבלן.

      5. מסגרת שעות עבודה – כמו שאומרים ביתי הוא מבצרי, אל תשכחו כי מקום העבודה של הקבלן הוא הבית שלכם. על כן, אתם מוכרחים להגדיר בבירור את ימי העבודה של הקבלן ואת שעות העבודה. סכמו כי במידה והקבלן רוצה לעבוד מעבר לשעות המוקבלות, עליו לקבל את הסכמת בעלי הדירות לכך.

      6. מתן ערבויות – כדאי מאוד כי יהיו בידיכם ערבויות מצד הקבלן באשר לביצוע העבודה. כפי שלא ניתן לצפות מתי תתרחש רעידת האדמה, קשה לצפות את מעשיהם של אחרים ועל כן כדאי שתהיו מכוסים בעניין זה.

      זה המקום גם להזכיר כי על מנת ליישם את תמ"א 38, זקוק הקבלן להסכמת 2/3 מבעלי הדירות בלבד. על כן, אם הנכם רואים כי לא ניתן לקבל את הסכמת כל בעלי הדירות אך יש לכם רוב של 2/3, אתם יכולים לצאת אל הדרך. ניסיון החיים מראה כי כמעט בכל מקום ישנו תמיד מישהו שיתנגד ועל כן אל תתעכבו היכן שאין צורך אמיתי בכך.

      לסיכום, נאחל מזל טוב ודרך צלחה!

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף