38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    לבחור יזם מתאים לתמ"א 38

    תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. מדובר במבנים אשר נבנו בארץ לפי היתר בנייה שהוצא לפני 1980. אלו מבנים אשר אינם עומדים בתקן הישראלי לעמידות מבנים ברעידות אדמה.

    לבחור יזם מתאים לתמ”א 38

    היות שהתקן נכנס לתוקפו ב-1975, ההערכות הן כי המבנים אשר נבנו לאחר 1980, נבנו לפי התקן ואינם נמצאים בסיכון גבוה.

    תוכן עניינים

    למרבה הצער, החשיבות האדירה שבחיזוק המבנים הללו לא משנה את העובדה כי חיזוק המבנים כרוך בעלות כספית גבוהה ביותר. לפיכך, יזמה הממשלה את תמ"א 38 אשר נותנת את הפיתרון לבעייתיות הכספית.

    תמ"א 38 – מהותה של התוכנית

    כידוע, תמ"א 38 מהווה תמריץ גדול לבעלי הדירות לחזק את הבניין המשותף בו הם גרים על ידי כך שהם אינם צריכים לשלם עבור חיזוק המבנה.

    הנושא בעלות זו יהיה יזם כאשר בתמורה לנשיאה בעלות לחיזוק הבניין ועמידתו, יקבל את זכויות הבנייה של הדיירים לבנות קומת מגורים נוספת על גג הבניין. במצב דברים זה, משתלם לכל אחד מן הצדדים לקחת חלק בתוכנית:

    1. בעלי הדירות – דיירי הבית המשותף יכולים עתה לישון בשקט שכן הבניין בו הם גרים הוא עתה עמיד יותר מפני רעידת אדמה וזאת מבלי שנשאו בנטל הכספי לחיזוקו של הבניין.

    2. היזם – היזם נושא בעלות החיזוק של הבניין אך בתמורה מקבל זכויות בנייה. לכשינצל זכויות אלו ויבנה דירות מגורים, יוכל למכור את הדירות הללו וכך יש בידו רווח כלכלי גדול.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תמ"א 38 – בחירת היזם המתאים

      החלטתם להצטרף לתמ"א 38, מצוין! עכשיו עליכם לבחור את היזם המתאים. ישנם אלמנטים מסוימים שכדאי מאוד להקפיד עליהם. נסקור כאן את העיקריים שבהם:

      1. סקר שוק – היו יסודיים ובדקו מספר יזמים לפני שאתם מקבלים החלטה. בררו את כל הפרטים הרלוונטיים לגבי כל יזם פוטנציאלי.

      2. ניסיון קודם – חשוב מאוד לבדוק האם ליזם יש ניסיון קודם בפרויקטים לפי תמ"א 38. אל תתביישו לבקש לשוחח עם דיירים מן הפרויקט הקודם ולקבל מהם המלצה על היזם.

      3. פירוט התחייבויות – דרשו מן היזם לפרט לכם בדיוק מהן העבודות אליהם הוא מתחייב ואת מסגרת הזמן לביצוע העבודות.

      החתימה על החוזה

      מזל טוב, בחרתם יזם. עכשיו עליכם לחתום עמו על חוזה. טרם החתימה ישנם מספר דברים שחשוב מאוד שתשימו אליהם לב ומיד נפרט מהם אולם נבהיר כבר עתה כי לא מומלץ לחתום על חוזה ללא התייעצות עם עורך דין בעל מומחיות בנושא תמ"א 38:

      1. פרטים מלאים – חשוב מאוד שהחוזה יכיל את פרטיו המלאים של היזם.

      2. זכויות וחובות – החוזה צריך לכלול בצורה ברורה ומפורטת עד כמה שניתן את כל הזכויות והחובות של הצדדים לחוזה.

      3. ביטוח – הקפידו כי החוזה יכלול את התחייבות היזם כי הוא נושא בהוצאות הביטוח בכל המובנים. אתם כבעלי דירות חייבים לוודא כי יש ביטוח למקרה של נזק שייגרם בזמן עבודת היזם. כמו כן, עליכם לבדוק כי פוליסת הביטוח עומדת בתנאים של תמ"א 38.

      4. חוזה על תנאי – מומלץ כי החוזה יהיה חוזה על תנאי במובן זה שהחוזה יכנס לתוקף רק עם קבלת ההיתרים הדרושים.

      5. פירוט העבודות ומועדים – השקיעו זמן ומאמץ בפירוט כל העבודות שהיזם חייב לדאוג לביצוען. ככל שהחוזה יהיה ברור יותר ומפורט יותר, כך תימנעו ממחלוקות. נוסף על זאת, רצוי לקבוע מסגרת זמן לביצוע העבודה וסנקציות למקרה של אי עמידה בלוח הזמנים.

      6. מסגרת שעות עבודה – אל תשכחו כי מקום העבודה של היזם הוא מקום מגוריכם… ולכן הגדירו מראש בחוזה את שעות העבודה על מנת שלא תיגרם לכם אי נוחות מוגזמת.

      דרך צלחה!

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף