38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    האם תאונות אופנוע קורות בעיקר לצעירים שובבים?

    מהן הסיבות לתאונות אופנוע? האם רק נהגי האופנועים אשמים? מה חשוב לדעת בכדי להקטין את הסיכוי לתאונת אופנוע? במאמר שלפניכם.

    האם תאונות אופנוע קורות בעיקר לצעירים שובבים?תאונת אופנוע זוהי התאונה אשר גורמת לנזקים החמורים ביותר כאשר מדברים על תאונות דרכים. בשנים האחרונות, קשה להאמין כמה תאונות דרכים בכלל וכמה תאונות אופנוע בפרט מתרחשות בכבישי הארץ.

    תוכן עניינים

    לעיתים קרובות, נשמעת הטענה כי תאונות אופנוע קורות בעיקר לאנשים צעירים ופחות לציבור הנהגים הוותיק יותר. האם יש ממש בטענה זו? נדמה שהדבר תלוי בסיבות להתרחשותה של תאונת אופנוע. כפי שמיד נראה, הסיבות לקרות תאונת אופנוע הן רבות ומגוונות.

    חלקן מתרחשות בעיקר אצל נהגים צעירים אך חלקן קורות לא פעם גם אצל הנהגים המנוסים יותר.

    מה יש לעשות בכדי למנוע תאונת אופנוע? על פניו, לאור מספר התאונות בישראל, אפשר היה לחשוב כי תאונת אופנוע, לא ניתן למנוע אך זוהי אינה האמת. הטרגדיה הגדולה במספר התאונות בישראל היא שהכול בידיים שלנו.

    מהן הסיבות להתרחשות תאונת אופנוע?

    כאשר דנים על נושא של תאונת דרכים בכלל ועל תאונת אופנוע בפרט, עולה הטענה כי רובן של התאונות נגרמות בשל ציבור הנהגים הצעיר.

    חלק נכבד מתאונות האופנוע, אשר מתרחשות עקב נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות מופרזת, אכן קורות בעיקר לצעירים שובבים. אולם, הסיבות האחרות להתרחשותה של תאונת אופנוע, קורות גם לנהגים וותיקים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אלו הן הסיבות המרכזיות להתרחשותה של תאונת אופנוע:

      1. נהיגה בשכרות / מהירות מופרזת : תאונת אופנוע בשל גורמים אלו, מתרחשת בעיקר אצל ציבור הנהגים הצעיר. כאשר נהג נוהג בשכרות או במהירות מופרזת, תגובותיו איטיות יותר והדבר עלול לגרום לקרות תאונת אופנוע קטלנית.

      2. תנאי הכביש : לעיתים תנאי הכביש כגון מהמרות או בורות, גורמות לכך כי מתרחשת תאונת אופנוע. תאונת אופנוע אשר נגרמת כתוצאה מליקויים בכביש עלולה לקרות לכל נהג בכל גיל והיא אינה מאפיינת באופן מיוחד את הנהגים הצעירים.

      3. אי ציות לחוקי התנועה : נהגים רבים, צעירים כמבוגרים, מתייחסים אל תמרורים ורמזורים כהמלצה ולא כחובה חוקית. אלו יכולים לגרום בקלות להתרחשותה של תאונת אופנוע.

      4. תקלות באופנוע : אופנוע הוא כלי רכב מסוכן ויש לתחזק אותו באופן קבוע על מנת שלא תתרחש תאונת אופנוע. הציבור הצעיר שנוהג באופנועים, מתייחס פעמים רבות אל טיפול באופנוע כתחביב אך הציבור המבוגר יותר, אינו תמיד מקפיד על תחזוקה שוטפת של הכלי.

      הסיבות שלעיל, מהוות את הסיבות העיקריות להתרחשותה של תאונת אופנוע. חלקן מתאימות יותר לקהל הנהגים הצעיר וחסר הניסיון אשר לעיתים אינו מבין את הסכנה שבנהיגה במהירות מופרזת או נהיגה בשכרות.

      אולם, חלק מן הסיבות הללו, אינן מאפיינות באופן מיוחד את ציבור הנהגים הצעיר אלא את כל ציבור נהגי האופנועים.

      יש לציין כי במקרים רבים, נגרמת תאונת אופנוע באשמתו של נהג רכב אשר לא השכיל לנהוג בצורה זהירה. הדבר מבהיר את החשיבות שבהתנהגותם של נהגי המכוניות בכביש כלפי רוכבי אופנוע.

      תאונת אופנוע – חלקם של נהגי המכוניות

      לעיתים קרובות, הסיבה לקרות תאונת אופנוע, טמונה דווקא בהתנהגותם הבלתי זהירה של נהגי המכוניות. קשה להתעלם מן העובדה כי נהגי רכבים רבים, לא סובלניים תמיד כלפי רוכבי האופנוע. כבישי הארץ מלאים ברוכבי אופנוע ועל כן, כל נהג רכב, צריך להיות ערני ולהבחין באופנועים שבכביש.

      נהגי הרכבים ישמיעו מצדם את הטענה כי רוכבי האופנוע, נוהגים בחוסר זהירות ובמהירות כזו, עד כי הם מבהילים את נהגי הרכבים.

      חשוב לציין כי שני הצדדים צודקים. תאונת אופנוע יכולה להתרחש הן מפאת חוסר זהירותם של נהגי האופנוע והן מפאת העדר תשומת הלב של נהגי המכוניות.

      המסקנה היא שכולם צריכים לנהגו בזהירות ולקחת אחריות על תרבות הנהיגה בארץ. בסופו של יום, המטרה של כולנו משותפות : למנוע תאונת אופנוע.

      קסדה רבותיי, קסדה

      העדרם של אמצעי מיגון מתאימים ובראשם הקסדה, עלולים לגרום לפציעות קשות מאוד, בעת תאונת אופנוע. אין ספק כי הדרך לצמצום ומניעה של תאונת אופנוע, היא נהיגה זהירה ובטיחותית אך כאשר מתרחשת תאונת אופנוע, ניתן למזער את הנזקים על ידי אמצעי המיגון.

      ישנם נהגי אופנועים אשר אינם חובשים קסדה בכל נסיעה. בין אם המדובר בשעת לילה מאוחרת ובין אם המדובר בנסיעה קצרה בתוך העיר, הם עושים דין לעצמם ומחליטים לרכב ללא קסדה.

      לקסדה יש תפקיד חשוב ומרכזי במניעת פגיעות ראש חמורות ובמניעת נזק לפנים: לעיניים, לאף וכדומה. כאשר עולה השאלה אם תאונת אופנוע מתרחשת בעיקר אצל צעירים, נושא הקסדה הוא חלק חשוב מן הדיון.

      הנהגים אשר אינם מקפידים על חבישת קסדה הם לרוב צעירים שובבים אשר חיים בתחושה כי הם חסינים מפני תאונת אופנוע. חשוב לזכור – חבישת קסדה יכולה להציל חיים!

      תאונת אופנוע יכולה לקרות לכל אחד בכל גיל. תאונת אופנוע אשר מתרחשת על רקע של נהיגה בשכרות, מאפיינת את הקהל הצעיר יותר מאשר את ציבור הנהגים הוותיק.

      עם זאת, ישנן סיבות נוספות להתרחשותה של תאונת אופנוע, המשותפות לכלל ציבור הנהגים. תאונת אופנוע – זה מן הנמנע!

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף