38tama38_MainPic 38 תמ
38tama38_MainPic 38 תמ
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-2316781

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    האם ישראל מוכנה לתמ"א 38

    מדינת ישראל מצויה באזור שבו התרחשו בעבר רעידות אדמה. הסיבה לכך היא שאנו נמצאים בתחום השבר הסורי אפריקני כאשר השבר הוא הגורם לרעידות אדמה באזור שלנו.

    האם ישראל מוכנה לתמ”א 38

    מומחים בתחום טוענים כי במקום שבו התרחשה בעבר רעידת אדמה, קיים סיכוי גבוה שהיא תתרחש שוב. ישנה הערכה מבוססת כי בשנים הקרובות תתרחש בישראל רעידת אדמה חזקה שעלולה לגרום לאובדן נפשות, לקריסת מבנים ולאובדן רכוש.

    תוכן עניינים

    אומרים שמי שמבשל בשישי יאכל בשבת ולשם שינוי מדינת ישראל אכן מבשלת ואפילו לא ביום שישי אלא ביום חמישי. בשנת 2005 אישרה ממשלת ישראל את תמ"א 38 אשר היא תוכנית מתאר ארצית לחיזוק עמידותם של מבנים מפני רעידות אדמה.

    תמ"א 38 – התוכנית

    החלטת הממשלה לייסד את תמ"א 38 נולדה בעקבות תחזיות של מומחים בתחום אשר צופים רעידת אדמה חזקה בישראל. למרות כי אי אפשר לחזות מראש את מועד התרחשותה של רעידת האדמה, ברור לישראל כי עליה להיערך לקראתה אם תגיע.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בשנת 1975 נכנס לתוקפו התקן הישראלי לבטיחות מבנים. ממשלת ישראל מעריכה כי בין השנים 1975 ל- 1980 לא יושם התקן במלואו ועל כן מבנים אשר הוצא להם היתר בנייה לפני 1980 נמצאים בסיכון גבוה שהם אינם עמידים דיים למקרה שתתרחש בישראל רעידת אדמה.

      מכיוון שעלות חיזוק המבנים היא אדירה, אין בעלי הדירות יכולים לממן הוצאה כספית שכזו. לאור זאת, מציעה תמ"א 38 פיתרון יצירתי וראוי לפי בעלי הדירות וקבלן מעוניין יתקשרו בחוזה לפיו יקרה התרחיש הבא:

      1. הקבלן – הקבלן ישא בעלות הכספית שבחיזוק המבנה ובתמורה יימסרו לו הדיירים את זכויות הבנייה על גג הבניין. לכשינצל הקבלן את הזכויות הללו, יוכל לבנות דירות מגורים ולמכור אותן.

      2. בעלי הדירות – בעלי הדירות לא צריכים לשאת בעלות חיזוק המבנה אלא הם מוותרים על חלקם בזכויות הבנייה על הגג. לצד חיזוק המבנה ועמידותו, מקבלים בעלי הדירה גם שדרוג של הבניין שייעשה על ידי הקבלן הכולל מספר רב של עבודות העתידות להעלות את ערך הנכס.

      תמ"א 38 מעניקה לבעלי הדירות היתרים לתוספות בנייה ומעניקה לקבלנים פטורים משמעותיים והטבות מיסים שונות. תמ"א 38 מאפשרת גם גמישות תכנונית המקלה מאוד על ביצוע הפרויקט.

      תמ"א 38 – ישראל מוכנה

      תמ"א 38 מגשימה את חלומנו כאזרחי ותושבי המדינה כי הממשלה נקטה בצעד חשוב לקראת העתיד. תמ"א 38 מגנה עלינו מפני רעידת אדמה העלולה להתרחש בעתיד ואין צורך לחוש יותר בחרדה מפני הבאות.

      תמ"א 38 אמנם פרשה את כנפיה רק על מבנים שנבנו טרם 1980 אך היא מעוררת את המודעות הציבורית לעניין רעידת אדמה אפשרית וזו תרומה חשובה ביותר. כמובן כי כל בעל מבנה המעוניין לחזק את המבנה שלו לקראת רעידת אדמה ראשי לעשות זאת גם אם לא יזכה להטבות של תמ"א 38.

      תמ"א 38 מפחיתה את הסיכון לקריסתם של המבנים הישנים, היא מעלה את ערכם של הנכסים הללו, היא משפרת את חזות הבניינים ואת פני הערים בהם התוכנית מיושמת.

      תמ"א 38 יכולה ליצור עתיד ירוק יותר על ידי שימוש בחומרים וטכנולוגיות ידידותיות לסביבה. תמ"א 38 היא תחילת הדרך, היא התגשמותו של חלום קטן בדרך להתגשמותו של החלום הגדול.
      ישראל מוכנה, ישראל חכמה ,ישראל דואגת לעתיד שלה !

      קריאה נוספת:

      – משרד התשתיות הלאומיות – רעידות אדמה >>

      *התוכן של אתר תמ”א 38 אינו תחליף לחוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, אינו מתיימר להיות מדויק או מעודכן או מקיף. המסתמך על האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף